Dwa tygodnie temu informowaliśmy o zamieszaniu wokół Hola Hotel Katowice, gdzie 30 maja doszło do przejęcie obiektu z użyciem firmy ochroniarskiej przez leasingującą go spółkę Best Immo i dzierżawiącą Metropol Hotel Man od poddzierżawiającej spółki operatorskiej Hola Management. Otrzymaliśmy od kancelarii prawnej reprezentującej dwie pierwsze spółki ich stanowisko wraz z informacją, że hotel przyjmuje gości i zmienił nazwę na Metropol Hotel Katowice. Poniżej publikujemy je w całości.
„Informacje wstępne w zakresie struktury własności obiektu hotelowego
- mLeasing Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie – właściciel obiektu;
- Best Immo Sp. z o.o. – korzystający z obiektu hotelowego na podstawie umowy leasingu. Best Immo jest podmiotem wykonującym prawa właściciela w obiekcie hotelowym;
- Metropol Hotel Man sp. z o.o. – dzierżawca obiektu hotelowego, prowadzący w nim działalność od 2012 roku, na podstawie umowy dzierżawy zawartej z Best Immo Sp. z o. o.;
- Hola Management Sp. z o.o. – podmiot nie posiadający żadnego ważnego, prawnie obowiązującego tytułu do obiektu hotelowego.
Prawdą jest, że rankiem, a żeby być bardziej precyzyjnym – o godzinie 6 rano w dniu 30 maja 2024 r. (Boże Ciało) faktyczny leasingobiorca – Best Immo Sp. z o. o. oraz faktyczny operator obiektu hotelowego zlokalizowanego przy ul. Bytkowskiej 1 a w Katowicach – Metropol Hotel Man Sp. z o.o., zleciły profesjonalnej kancelarii prawno-windykacyjnej odzyskanie własności Spółki, która została przejęta w sposób bezprawny, za plecami prawdziwych dysponentów hotelu.
Data i godzina przedsięwzięcia nie była przypadkowa – chodziło o to, aby w obiekcie znajdowało się jak najmniej gości hotelowych, którzy mogliby być narażeni na jakiekolwiek niedogodności związane z zaplanowanym przedsięwzięciem. Podkreślenia wymaga, że żaden z gości hotelowych nie został tego dnia wyproszony z hotelu, nie pozostał bez wsparcia, jak też żadnemu z gości nie odmówiono skorzystania z usług noclegowych, czy to zarezerwowanych bezpośrednio u poprzedniego operatora, czy też u któregokolwiek z pośredników. Nie została też odwołana żadna rezerwacja.
Hotel funkcjonuje normalnie, przyjmuje zarówno gości indywidualnych, grupy, jak i konferencje. Realizuje swoje usługi w oparciu o zasadę dotrzymywania warunków wcześniej zawartych umów, nawet jeżeli nie był w nich stroną, a dotyczyły one budynku przy ul. Bytkowskiej 1a w Katowicach.
Historia hotelu mieszczącego się przy ul. Bytkowskiej 1a w Katowicach sięga kilkunastu lat wstecz. Przez te lata hotel spoczywał cały czas w rękach tych samych dwóch firm rodzinnych. Zarówno te firmy jak i ich właściciele od zawsze związani byli ze Śląskiem. Budynek hotelowy pozostaje w rękach tych samych, rodzinnych firm od 2008 roku. Od roku 2017, w związku z zawarciem umowy leasingu nieruchomości, formalnym właścicielem całej nieruchomości jest mLeasing Sp. z o. o. Nieruchomość jest jednak w pełnej dyspozycji spółki Best Immo – leasingobiorcy. Od roku 2012, tj. na długo przed zawarciem umowy leasingu, działalność hotelową w obiekcie prowadziła spółka Metropol Hotel Man Sp. z o. o. – na podstawie umowy dzierżawy, zawartej właśnie ze spółką Best Immo. Sam hotel prowadzony był we współpracy z różnymi operatorami/brandami. Do roku 2017 obiekt funkcjonował pod brandem Best Western, następnie hotel współpracował z siecią Radisson. Kolejnym operatorem hotelowym miała być spółka HOLA Management Sp. z o. o. z siedzibą w Gdyni. Jej właścicielem jest maltańska spółka Madderin LTD, w której władzach zasiada Pan Sergiusz Gołębiewski.
Metropol Hotel Man Sp. z o.o. zatrudniła do zarządzania hotelem Pana Pawła Buszkiewicza, powołując go na członka zarządu z prawem do jednoosobowej reprezentacji. Ten sposób reprezentacji pozwolił Panu Buszkiewiczowi bez wiedzy właściciela zawrzeć umowę dzierżawy obiektu hotelowego z zewnętrznym operatorem, łamiąc tym samym zasady zapisane w umowach z właścicielem obiektu. Hotel przeszedł rebranding, podobnie jak miało to miejsce w analogicznych sytuacjach przy współpracy z Best Western czy Radissonem, stąd nie wzbudziło to podejrzeń właścicieli hotelu. W międzyczasie trwających zmian Pan Paweł Buszkiewicz wraz ze współpracownikami zaczął dokonywać zmian wychodzących poza normalny i powierzony mu zarząd. m.in. przepisał na firmę zarządzającą kategoryzację, koncesje, rozwiązał umowy z pracownikami i zawarł je na nowo z nowym operatorem). Do ujawnienia tych działań doszło przypadkowo w dniu 15 maja 2024 r. Wówczas Prezes spółki Metropol Hotel Man wielokrotnie usiłował skontaktować się ze swoim współpracownikiem – bez rezultatu.
Tego dnia okazało się, że HOLA Management przejęła personel hotelu, wypowiedziała jego koncesję na sprzedaż alkoholu oraz przejęła cały system hotelowy i wszystkie rezerwacje spółki Metropol Hotel Man. Środki finansowe zaczęły spływać na konta HOLA z pominięciem Metropol Hotel Man Sp. z o.o. Po ujawnieniu tych informacji Pan Buszkiewicz został odwołany z funkcji członka zarządu oraz został zmieniony sposób reprezentacji spółki z jednoosobowej na łączną. Niestety działania te były spóźnione, bowiem przez czas sprawowania funkcji w zarządzie Pan Buszkiewicz zdążył wielokrotnie nadużyć udzielonych mu uprawnień, co zostało zweryfikowane i zgłoszone do organów ścigania.
Umowa dzierżawy obiektu hotelowego podpisana przez byłego członka zarządu – Pana Buszkiewicza jest umową fikcyjną i nieważną. Od grudnia 2023 r. kiedy to została podpisana, do chwili obecnej, do spółki Metropol Hotel Man Sp. z o. o. nie wpłynął np. żaden czynsz za dzierżawę. Do chwili obecnej jedynym podmiotem pokrywającym koszty działalności hotelu jest Metropol Hotel Man Sp. z o.o. Są to chociażby koszty związane z rebrandingiem, remontami, nowymi zakupami, wynagrodzeniami pracowników, mediami czy zatowarowaniem hotelu, sięgające kilkuset tysięcy złotych. W związku z powyższym skierowano powództwo cywilne o wydanie nieruchomości, złożono zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Chorzowie, składano szereg pism do urzędów, w tym w sprawie koncesji i zaszeregowania. Wzywano wielokrotnie spółkę HOLA do wydania nieruchomości i zaprzestania prowadzenia działalności w cudzym obiekcie. HOLA odmawiała przyjęcia pism wzywających do wydania nieruchomości. W siedzibie spółki w Gdyni odsyłano kurierów usiłujących doręczyć kolejne zawiadomienia. Na miejscu w hotelu, spółkę HOLA reprezentował jedynie Pan Mikołaj Matyjasik, który nie wyrażał zgody na wręczenie mu korespondencji. HOLA, nie mając żadnego tytułu prawnego do nieruchomości uzurpowała sobie prawa do obiektu i nie chciała go wydać.
Będąc zmuszonym do przerwania takiego stanu rzeczy Spółki Best Immo i Metropol wynajęły profesjonalną kancelarię prawno - windykacyjną i odebrały swoją własność. Przejęcie hotelu odbyło się spokojnie. Wyproszono jedynie dwie pracownice recepcji i jednego kelnera. Pozostały personel, który chciał pozostać, został w hotelu. Podobnie jak goście, którzy są obsługiwani do chwili obecnej. Hotel cały czas działa, przyjmuje gości oraz obsługuje rezerwacje firmowe. Zmuszony okolicznościami tej nietypowej sprawy operator jest aktualnie na etapie kolejnego rebrandingu. Obydwie spółki – Best Immo i Metropol Hotel Man, padły ofiarą oszukańczego procederu, którego skutki jeszcze długo będą odczuwać. Niemniej jednak ich najwyższym dobrem jest hotel, a najważniejsi w nim są goście. Obiekt powoli wraca do dawnej świetności, a wszystkich dotychczas współpracujących z Metropol Hotel Man Sp. o.o. zapraszamy do dalszej współpracy i realizacji za pośrednictwem naszej Spółki usług w obiekcie pod nową nazwą Metropol Hotel Katowice".
Dodaj komentarz