Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront z certyfikatem Green Key

Międzynarodowy certyfikat Green Key trafił do hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. Przyznawany jest on obiektom, które spełniają ekologiczne rozwiązania w branży hotelarskiej oraz prężnie działają w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności za środowisko.

Green Key przyznawany jest w 60 krajach. To międzynarodowy, przewodni standard spełniający kryteria określone przez Fundację Edukacji Ekologicznej (FEE). Jest to także zobowiązanie oraz zapewnienie dla gości, że ich pobyt wspiera ochronę środowiska. Otrzymanie go to efekt intensywnych wysiłków hotelu w zakresie oszczędzania energii, ochrony wody, zarządzania odpadami oraz edukacji ekologicznej.

– Coraz częściej podejmujemy świadome wybory, zważywszy na dobro naszej planety. Chcieliśmy także, aby wybór hotelu powielał te decyzje. Nasza firma Hotel Co 51, której jesteśmy częścią, przykłada dużą uwagę do ekologicznych rozwiązań. Zdobycie tego certyfikatu po raz pierwszy w portfolio firmy to część planu, który ma jedynie pokazać, jak wiele dla nas znaczy zrównoważony rozwój i dbanie o nasze miejsce do życia – mówi Aneta Stępkowska, dyrektor generalna Courtyard by Marriott Gdynia.

– Chcemy być jednakowo odpowiedzialni za miejsce, które oferujemy, ale także być przykładem do powielania wyborów jako ludzie. Każdy pracownik jest przeszkalany, uświadamiany, jak wielkie znaczenie ma dla nas segregacja śmieci, wybór lokalnych dostawców, a także wszelkie inicjatywy społeczne oraz te wspierające zrównoważony rozwój. Courtyard by Marriott Gdynia wprowadził lub udoskonalił takie praktyki jak: monitorowanie zużycia wody i jej redukcja, zamawianie papieru wyłącznie z recyklingu, redukcja zużycia plastiku poprzez wyeliminowanie opakowań jednorazowego użytku lub zastąpienie ich ekologicznymi rozwiązaniami, wykorzystanie 100 proc. energii ze źródeł odnawialnych; podzielenie segregacji śmieci na pięć frakcji w całej przestrzeni hotelowej, wprowadzenie kompaktora do systemu usuwania odpadów, co pozwoliło zmniejszyć transport o 60 proc., zaangażowanie i edukacja społeczna.

Zespół hotelu uczestniczy w różnych inicjatywach na rzecz ochrony środowiska: sadzi drzewa, sprząta pobliską plażę, organizuje wewnętrzne zbiórki żywności dla zwierząt, wspiera inicjatywy Dnia Ziemi i lokalne społeczności, w tym Dom Pomocy Społecznej w Gdyni, edukuje i zachęca pracowników do zaangażowania się w działania na rzecz ochrony środowiska.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *