Jeśli inwestor pokona już problem z finansowaniem, to które regiony i miasta Polski są najbardziej perspektywiczne w zakresie nowych inwestycji hotelowych – o tym dyskutowaliśmy z naszymi ekspertami w ramach kolejnego panelu tegorocznego Forum HIT.
W panelu moderowanym przez Dorotę Malinowską udział wzięli: Jakub Bilik, Prezes Zarządu, B&B HOTELS Polska; Jeroen van Gils, Development Director Europe, BWH Hotels; Gilles Granger, Senior Vice President Business Development EMEA, D-EDGE Hospitality Solutions; Miguel Martins, Dyrektor ds. rozwoju w Europie Północnej, IHG; Aleksandra Matuszewska, Dyrektor Pionu Rozwoju, Polski Holding Hotelowy i Janusz Mitulski, Starszy Dyrektor ds. Rozwoju Sieci na Europę Środkowo - Wschodnią, Marriott International.
Na początek Jacek Kozioł z firmy ProValue przedstawił dane dotyczące struktury polskiego rynku hotelowego. W Polsce działa 2901 hoteli, które oferują 151 700 pokoi. 412 z nich działa pod międzynarodową lub krajową marką hotelową. Oznacza to, ze udział hoteli sieciowych wynosi w Polsce 38,9 proc i zbliża się do średniej unijnej, która wynosi 41 proc. Największa siecią w Polsce (według liczby pokoi) jest Accor.
Moderatorka zapytała uczestników o to czy polski rynek dojrzał do rozwoju hoteli luksusowych. Jako pierwszy głos zabrał Jakub Bilik, Prezes Zarządu, B&B HOTELS Polska opowiadając o doborze kolejnych lokalizacji.
Zdaniem Aleksandry Matuszewskiej, Dyrektora Pionu Rozwoju w Polskim Holdingu Hotelowym, dobrze dobrane usługi i oferta mogą spowodować, że lokalizacja nie będzie tak ważna. Ponadto zdaniem przedstawicielki PHH klienci korzystający z segmentu luksusowego muszą mieć zaoferowane również inne usługi klasy premium niż tylko hotel.
Janusz Mitulski, Starszy Dyrektor ds. Rozwoju Sieci na Europę Środkowo - Wschodnią, Marriott International powiedział jak i gdzie działa jego firma. - Obecnie w budowie mamy Renesans w Gdańsku, Moksy w Warszawie, Sheraton we Wrocławiu. Portfel rozwija się w miastach. Podpisaliśmy również umowę w Republice Czeskiej. W zeszłym roku wprowadziliśmy hotel średniego segmentu i naszym zdaniem jest duży popyt na ten segment - powiedział.
W kategorii luksusowej w zeszłym roku podpisaliśmy umowę na budowę kolejnego hotelu. Widać rozwój oferty luksusowej, widzimy zjawisko remontu i przenoszenia hoteli do kategorii premium – podsumował przedstawiciel Marriott International.
Gilles Granger, Senior Vice President Business Development EMEA, D-EDGE Hospitality Solutions powiedział: Obsługujemy 17 tys. hoteli na świecie i często słyszymy, że ludzie chcą więcej podróżować i doświadczyć wyjątkowych wrażeń i poczuć coś, czego nie mogą znaleźć u siebie. I tu ważna jest odpowiednia marka.
Miguel Martins, Dyrektor ds. rozwoju w Europie Północnej, IHG stwierdził, że jeśli chodzi o segment luksusowy, to z jednej strony to branża hospitality, a więc liczy się obsługa, a z drugiej trzeba kontrolować koszty.
Usługi same w sobie stają się luksusem. Obsługa i serwis indywidualny oraz RevPar odgrywają kluczową rolę w przejściu do luksusu.
Dodaj komentarz