Zmiany na stanowiskach zarządczych w departamentach SPA nie są rzadkością, szczególnie w dzisiejszych czasach dużej rotacji wśród managerów. Jak się do tego przygotować i sprawnie przeprowadzić taką zmianę, gdy hotelowe SPA są jednak nadal jeszcze rynkiem dość nieuporządkowanym, na którym permanentnie brakuje fachowców, właściwie na każdym stanowisku?
Dyrektorzy hoteli nie powinni się dziwić, że kompetentny, dobrze wyszkolony personel SPA szuka swojej szansy na rynku pracy i kiedy pojawia się okazja, decyduje się na zmianę, oznaczającą przejście do innego hotelu SPA. Ambitni, kreatywni i sprawni terapeuci często korzystają z tej szansy, jaką daje im branża SPA, aby zmienić stanowisko na wyższe, czyli managera. Podobnie jest z samymi managerami, którzy migrują między hotelowymi SPA i szukają dla siebie lepszego miejsca. Nad tym wszystkim muszą pochylić się dyrektorzy, którzy powinni na taką sytuację odpowiednio się przygotować i zastanowić, jak sprawnie przekazywać zarządzanie hotelowym SPA.
Rekrutacja zewnętrzna i wewnętrzna
Zawsze w takiej sytuacji pada pytanie: kogo zatrudnić, gdy na rynku jest mało dobrych managerów SPA?
Zaczyna się gorączkowe szukanie fachowców, często od prób rekrutacji zewnętrznej przez ogłoszenia na portalach. Nie zawsze przynosi to sukces, choć czasami może udać się tym sposobem znaleźć dobrego managera SPA. Aczkolwiek znam wiele hotelowych SPA, których ogłoszenia potrafią wisieć po kilka miesięcy i niewiele to daje. Drugim sposobem jest rekrutacja wewnętrzna, pod warunkiem, że w zespole SPA mamy osoby, które do zarządzania SPA się nadają. Jeśli odchodzący manager zbudował mocny zespół, dobre wyniki finansowe i wykreował wysoką jakość usług SPA, wówczas sprawa wydaje się być nieco łatwiejsza, ponieważ są to dobre podstawy do kontynuacji wcześniej wypracowanych procesów zarządzania.
Nie zawsze stanie się to automatycznie, ale jest nadzieja, że nowy manager będzie rozwijał pracę poprzedniego szefa i wówczas wszystko powinno się udać. Jeśli mamy takie osoby w zespole, to nie powinniśmy się martwić: przejęcie zarządzania SPA powinno pójść w miarę sprawnie i bez kłopotów. Inaczej, jeśli takich osób na horyzoncie w obecnym zespole SPA nie widać. Wówczas rzeczywiście nie pozostaje nic innego, jak s
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz