Zmieniają się oczekiwania gości hotelowych SPA

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski

Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, właścicielem Nova Group

Pandemia miała wpływ na uzmysłowienie sobie przez ludzi potrzeby większej dbałości o swoje zdrowie, również psychiczne, o swoje samopoczucie, generalnie na uświadomienie sobie potrzeby troski o siebie w wielu aspektach. Ale już się skończyła. Nova Group jest największym w Polsce dostawcą kompleksowego wyposażenia stref SPA w hotelach i nie tylko hotelach. Czy z waszych obserwacji wynika, że wpłynęło to też na trwałą zmianę trendów w ofercie zabiegów i zapotrzebowania na inne rodzaje urządzeń, czy też można powiedzieć, że sytuacja pod tym względem powróciła do czasów sprzed pandemii?

Pandemia miała kolosalne znaczenie dla zmian trendów. Ale tak naprawdę wpływ na to, jak zmienia się rynek tego typu usług w branży hotelowej, ma tak wiele czynników zewnętrznych, że nigdy nie wrócimy już do tego, co było w roku 2019.  Druga połowa ubiegłej dekady to był okres, kiedy branża hotelarska rozwijała się w Polsce z ogromną dynamiką. Równie dynamicznie zwiększała się liczba gości korzystających z usług w hotelach. I wydaje się, że to był ostatni moment, kiedy rozwój usług stricte SPA był w Polsce dość standardowy. 70-80 proc. stanowiły masaże, a inne zabiegi tylko niewielki odsetek. Pandemia zmieniła wszystko. Przede wszystkim mieliśmy do czynienia z sytuacją, w której kontakt bezpośredni niósł ze sobą ryzyko, a SPA jest miejscem, gdzie kontakt terapeuty z gościem jest kluczem. Doszła też kwestia zdrowia psychicznego, stres, wypalenie zawodowe. Z tymi sprawami mieliśmy do czynienia już wcześniej, jednak w okresie pandemii ich znaczenie urosło. Przecież nigdy dotąd nie uświadamialiśmy sobie, że będziemy zmuszeni żyć w izolacji. Pandemia uzmysłowiła nam zupełnie nowe zagrożenia. Ale kiedy minęła, niejako na jej skutek uświadomiliśmy sobie z większą mocą nowe potrzeby.

WEIGHT LOSS, ANTI-AGING, DIAGNOSTYKA

Można zaobserwować wzrost popularności jakichś konkretnych urządzeń, zabiegów czy terapii?

Efektem pandemii był m.in. wzrost otyłości w społeczeństwie. Toteż wszystko, co związane jest z zabiegami weight loss, jest absolutnie na topie. W szerokim znaczeniu, bo dziś oferta SPA nie powinna ograniczać się do kwestii samego zabiegu wykorzystującego urządzenia. W trakcie krótkiego pobytu w hotelu zabiegi nie zredukują 10 kg w kilka dni. Ale mogą ten proces zainicjować i wspomóc. A po pandemii wiele osób uświadomiło sobie konieczność kompleksowego i długotrwałego dbania o siebie. Dla zespołu hotelowego SPA to doskonała okazja. Okazja do budowania kompleksowych programów z udziałem dietetyków, fizykoterapeutów, ludzi, którzy potrafią dokonać dobrej diagnostyki. Bo diagnostyka to jest trend, który będzie się rozwijał w SPA. Coraz więcej gości przyjeżdża dziś do SPA po to, żeby wyjechać z konkretną receptą na zmianę stylu życia, a kluczem do tego jest przeprowadzenie najpierw odpowiedniej diagnostyki. Wskazanie nie tylko pojedynczych rozwiązań, urządzeń, ale planów terapeutycznych. SPA, w tym SPA hotelowe, powinno jawić się w takim planie jako partner gościa, miejsce, do którego się powraca, żeby zobaczyć efekty swojej pracy, konsultować osiągnięcia, dostawać nowe propozycje. Tym bardziej że nie mówimy tutaj o ludziach z konkretnymi schorzeniami, tylko o tych, którzy są świadomi, że mają nadwagę, że za mało się ruszają, a teraz świadomość ta jest większa i potrzebują w tym zakresie pewnych wskazań. Więc potrzebne są kompleksowe programy, żeby pokazać, jak zmienić swoją dietę, styl odżywiania, styl życia w zakresie aktywności fizycznej. I taki program trzeba zbudować dla konkretnej osoby, jej wieku, sprawności. W trakcie tego tygodniowego czy dwutygodniowego pobytu możemy wypracować pewne nawyki, które potem przenosimy do siebie. Tej kompleksowości i świadomości połączenia różnych elementów ciągle u nas brakuje, a dla hotelu to jest ogromna szansa, poczynając od kwestii diety, przez konkretne zabiegi, po aktywności sportowe, również z wykorzystaniem infrastruktury zewnętrznej. To tworzy całość, którą trzeba dziś zaoferować gościowi. Jest też coraz większa potrzeba zabiegów anti-aging. Jako społeczeństwo żyjemy dłużej i cały czas chcemy wyglądać dobrze. Stąd biorą się dwa główne elementy oczekiwań kl

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *