Fundusz MCI kupuje 65 proc. akcji firmy Profitroom za 190 mln zł

MCI Capital, regionalny fundusz private equity specjalizujący się w inwestycjach w obszarze technologicznym, kupił 65 proc. akcji Profitroomu od Cyber_Folks za 190 mln zł. Profitroom to największy polski dostawca rozwiązań systemów rezerwacji online dla hoteli oferujący oprogramowanie w modelu SaaS.

Profitroom od kilku lat systematycznie zwiększa swoją globalną sprzedaż. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, działa w blisko 50 krajach i dostarcza swoje produkty do ponad 3 tys. hoteli. MCI chce wesprzeć Profitroom w osiągnięciu pozycji globalnego lidera w segmencie „hotel online booking engine”. – Jesteśmy pod wrażeniem pozycji, którą Profitroom osiągnął w Polsce, oraz uznania, jakie ich produkt zyskał na świecie. Spółka przez ostatnie pięć lat blisko czterokrotnie zwiększyła swoje przychody i odnotowała ponad kilkunastokrotny wzrost przychodów zagranicznych. Widzimy bardzo duży potencjał w dalszym skalowaniu produktu w wybranych regionach zagranicznych – mówi Filip Berkowski, partner inwestycyjny w MCI.

Profitroom oferuje kompleksowe rozwiązania umożliwiające zautomatyzowaną obsługę rezerwacji, zarządzanie kanałami sprzedaży, relacjami z klientem oraz obsługę płatności, co pozwala hotelom na budowę niezależnego od dużych platform bookingowych kanału sprzedaży. – MCI posiada duże doświadczenie w rozwijaniu spółek B2B oferujących własne oprogramowanie, jak i we wspieraniu firm w ekspansji zagranicznej. Teraz będziemy mogli wspierać również Profitroom w globalnym skalowaniu rozwoju – dodaje Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI. Jak podreśla Marcin Dragan, CEO oraz założyciel Profitroom:

– W czasie naszej przygody z Cyber_Folks udało nam się rozszerzyć działalność na wiele nowych regionów zagranicznych i obecnie zaczynamy być zauważani jako globalny gracz w branży hotel-tech. Poza ekspansją rynkową wchodzimy również w nowe segmenty klientów coraz większych sieci hotelowych. Takie szybkie skalowanie Profitroom wymaga od nas nieustającej transformacji organizacji i pokonywania kolejnych barier.

Szukaliśmy więc inwestora, który wesprze naszą ambicję dalszego wzrostu. O wyborze MCI zdecydowało doświadczenie funduszu z podobnymi, ale większymi od nas spółkami technologicznymi, które są na dalszych etapach rozwoju. Sprzedającym, czyli założycielom Profitroomu i spółce Cyber_Folks, doradzały EY oraz kancelaria Dentons. Z kolei MCI przy transakcji doradzały kancelaria DJM, firmy Deloitte, Bain & Company oraz Vienna Capital Partners.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *