W Willa Port wyłoniono zwycięzców II Olimpiady Umiejętności Hotelarskich SGH   POD PATRONATEM HOTELARZA

Zwyciężczynią II edycji Olimpiady Umiejętności Hotelarskich, której etap finałowy odbył się w 5-gwiazdkowym hotelu Willa Port w Ostródzie została Kseniia Shevchenko z Zespołu Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu, otrzymując tym samym tytuł Mistrza Umiejętności Hotelarskich. II miejsce zdobyła Anita Krawiec z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie, a III Wiktoria Staszewska z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie. Organizatorem Olimpiady jest Szkoła Główna Handlowa, współorganizatorem Polskie Hotele Niezależne, a Patronem Medialnym "Hotelarz".

Olimpiada jest trzystopniowa, składa się z etapu szkolnego (zawody odbywają się w każdej szkole, która zgłosi chęć uczestnictwa), do którego zgłosiło się aż 3267 uczestników ze 179 szkół ponadpodstawowych kształcących w zawodach hotelarskich, etapu okręgowego (zawody odbywają się w wyznaczonych okręgach) oraz etapu centralnego. Finaliści etapu centralnego otrzymują tytuł Laureata Olimpiady, a uczeń, który otrzymał największą liczbę punktów w zawodach finałowych otrzymuje tytuł Mistrza Umiejętności Hotelarskich. II edycja Olimpiady odbywała się pod hasłem „Sukces w hotelarstwie to też odkrywanie potrzeb gościa biznesowego”.

Tegoroczny etap centralny odbywał się w dniach 25-27 marca w należącym do Polskich Hoteli Niezależnych hotelu Willa Port w Ostródzie, gdzie uczniowie stanęli do rywalizacji o najwyższe trofeum. Podczas pobytu finaliści mieli również możliwość poznania podstawowych procesów w hotelu oraz wszystkich działów obsługi, przez dwa dni rywalizacji mogli również poczuć się jak prawdziwi goście obiektu.

– Jesteśmy dumni, że mogliśmy włączyć się w organizację II edycji Olimpiady Umiejętności Hotelarskich, bo nie jest inaczej niż stanowi motto tej szczególnej dla naszej branży inicjatywy: „Hotele są tak dobre jak ludzie, którzy w nich pracują”  – mówi Elżbieta Lendo, prezes Polskich Hoteli Niezależnych. –  Tak naprawdę beneficjentami Olimpiady jesteśmy my, hotelarze, gdyż to do naszych obiektów trafią młodzi ludzie, którzy nie tylko zawodowo, ale również emocjonalnie przygotowani będą do zawodu hotelarza. A to w naszej profesji szczególnie istotne, alby naturalnie, ale z zaangażowaniem i empatią podchodzić do potrzeb naszych Gości. W moim przekonaniu, udział w drugiej edycji aż 3267 uczestników świadczy jednoznacznie, że mamy świadomą i ambitną młodzież, w którą warto już dziś inwestować. Ogromne wyrazy szacunku i uznania przekazuję dla całego Komitetu Głównego OUH z dr hab. Hanną Zawistowską, prof. SGH na czele. To zaangażowanie w projekt mający na celu przemyślany sposób podnoszenie jakości kształcenia kadr dla potrzeb branż turystycznych, pozwoli rozwijać się młodym pokoleniom i podążać za najlepszymi standardami oraz właściwymi wzorcami w naszej branży


Główne cele Olimpiady to rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań hotelarstwem, wspomaganie zdolności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, motywowanie uczniów do podejmowania dalszego kształcenia na kierunkach turystycznych i hotelarskich w szkołach wyższych oraz dostosowywanie kształcenia do aktualnych potrzeb pracodawców branży usług hotelarskich. Ustalana przy udziale Polskich Hoteli Niezależnych problematyka II edycji OUH, która dostosowana była do aktualnych potrzeb przedsiębiorców branży hotelarskiej w zakresie kwalifikacji personelu, jest wskazówką dla szkół branżowych na jakie kwestie należy zwracać szczególną uwagę w procesie kształcenia, tak aby kwalifikacje uzyskiwane przez uczniów były zgodne z potrzebami branży.

Podczas tegorocznego etapu centralnego zorganizowane zostały również zajęcia edukacyjne dla nauczycieli przybyłych do Ostródy wraz z podopiecznymi uczniami, którzy mieli okazję wziąć udział w warsztatach „Współczesne hotelarstwo – trendy i zmiana oczekiwań Gości”, które przeprowadził Paweł Lewtak, prezes zarządu Hoteli Warszawskich Syrena, wiceprezydent EHMA; „IT i sztuczna inteligencja w Hotelarstwie”, które przeprowadziła Joanna Kulesza, head of customer success w Profitroom oraz „Instrumenty dostosowywania kwalifikacji do potrzeb branż turystycznych”, które przeprowadzili prof. dr hab. Hanna Zawistowska (SGH, SRKT), Józef Ratajski (SRKT) oraz Bartosz Prońko (Zespół Szkół Ekonomicznych Kielce).



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *