Siedem budynków sieci PURO Hotels, uzyskało certyfikaty LEED v4.1 Operation and Maintenance na poziomie GOLD. To pierwsze hotele w Polsce, które uzyskały certyfikat LEED Operation and Maintenance w wersji v4.1. Certyfikacja wszystkich obiektów została przeprowadzona we współpracy z firmą doradczą JWA, specjalizującą się w zielonych rozwiązaniach dla nieruchomości komercyjnych.
Spółka PURO Hotel Development, odpowiadająca za stronę techniczną obiektów hotelowych pod marką PURO, realizując długofalową strategię dążącą do zminimalizowania wpływu budynków na środowisko, nawiązała współpracę z firmą doradczą JWA. W efekcie, wszystkie obiekty należące do sieci PURO Hotels zostały zmodernizowane i otrzymały certyfikat LEED na poziomie GOLD, uzyskując wysokie noty, w przedziale od 65 do 69 punktów.
– Otrzymanie certyfikatu LEED Gold dla wszystkich budynków naszej sieci to potwierdzenie konsekwentnie wdrażanej przez nas polityki w obszarze ESG – mówi Przemysław Wieczorek, dyrektor zarządzający PURO Hotel Development. – Cieszymy się, że PURO jest w tym temacie pionierem na polskim rynku hotelarskim. Certyfikat, podobnie jak zakup energii z OZE, to wynik obranej przez PURO strategii minimalizowania wpływu na środowisko. Podejmujemy szereg działań, które pozwalają nam zyskać miano sieci przyjaznej dla środowiska i bezpiecznej dla naszych gości.
Współpraca z JWA zaowocowała implementacją rozwiązań oraz rekomendacją dobrych praktyk w zakresie zarządzania budynkami na każdym poziomie ich funkcjonowania, które stopniowo są wdrażane we wszystkich obiektach. Kluczową kwestią było ograniczenie zużycia mediów – wody i energii. Ponadto, wdrożono politykę zakupową i remontową.
– PURO Hotels to pierwsze hotele w Polsce, które uzyskały certyfikat LEED Operation and Maintenance w wersji v4.1 – mówi Alicja Bielańska, sustainability specialist z JWA. – Osiągnięcie poziomu Gold w certyfikowanych hotelach świadczy o wysokim standardzie wszystkich siedmiu obiektów i potwierdza, że przyjęte w nich praktyki są zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Klienci chcący skorzystać z usług jednego z hoteli mogą być pewni, że w budynku, w którym się znajdują zastosowano rozwiązania ograniczające zużycie energii, wody czy produkcję odpadów przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu gości.
Dodaj komentarz