Rezerwacja hotelu – coraz częściej za pomocą aplikacji mobilnych

Z badań rynkowych HRS, wiodącego portalu rezerwacji hotelowych w Europie, wynika, że blisko jedna na pięć osób dokonuje rezerwacji hotelu za pomocą urządzenia mobilnego.

Z badania zleconego przez HRS wynika, że w Niemczech coraz popularniejsze staje się korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i komputerów typu tablet w celu rezerwacji pokoi hotelowych. Badanie wykazało, że 19,6% respondentów dokonało do tej pory co najmniej  jednej rezerwacji za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Około 13% regularnie korzysta ze smartfonów aby zarezerwować pokój. Rezerwacje za pośrednictwem mobilnych urządzeń są najbardziej rozpowszechnione wśród respondentów w wieku od 30 do 49 lat: w tej grupie wiekowej procent podróżnych, którzy często lub okazjonalnie korzystają ze smartfonów lub tabletów PC by zarezerwować pokój w hotelu, wynosi 15%.

„Również w Polsce rynek usług mobilnych rozwija się w błyskawicznym tempie. Nasi zachodni sąsiedzi wytyczają trendy, za którymi z niewielkim opóźnieniem, podążamy. Kilka lat temu rezerwacje hoteli przez aplikacje mobilne były rzadkością, teraz wchodzą do coraz powszechniejszego użycia” – komentuje Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska. 

HRS przewiduje, że procent mobilnych rezerwacji wzrośnie do 20%

Badanie rynku przeprowadzone przez spółkę eResult wykazało istotne różnice występujące między osobami podróżującymi prywatnie i służbowo. Prawie jedna trzecia osób podróżujących służbowo dokonała dotychczas rezerwacji pokoju hotelowego za pomocą telefonu komórkowego i zamierza ponownie korzystać z mobilnych urządzeń. Wśród prywatnych turystów procent osób korzystających z mobilnych rozwiązań wynosi 18,4%. Spośród osób podróżujących służbowo, 21,2% badanych okazjonalnie lub często rezerwuje pokój hotelowy za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Osoby często korzystające z tej formy rezerwacji podawały łatwość jako główny powód swojego wyboru.

Spośród tych respondentów, którzy do tej pory zawsze korzystali z Internetu lub telefonu w celu rezerwacji pokoi, 12,5% twierdzi, że będą wypróbowywać nowe możliwości rezerwacji za pośrednictwem telefonów komórkowych, smartfonów lub tabletów w najbliższej przyszłości. Wśród podróżujących służbowo, procent ten wynosi 19,7.

„W HRS aplikacje mobilne w bardzo krótkim czasie stały się istotnym kanałem sprzedaży. Dwucyfrowe miesięczne stopy wzrostu sprzedaży za pośrednictwem tego kanału potwierdzają rosnące znaczenie mobilnych rozwiązań. W okresie najbliższych trzech lat spodziewamy się, że 20% rezerwacji służbowych będzie dokonywanych za pośrednictwem telefonu komórkowego" - twierdzi Tobias Ragge, dyrektor generalny HRS.

Bardziej szczegółowe informacje o aplikacjach HRS oraz możliwości ich pobrania są dostępne na stronie: www.hrs.de



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *