Wdrożenie nowej strategii rozwoju, kolejne B&B HOTELE na mapie Polski, podjęcie dialogu z branżą retail, zaangażowanie w zrównoważony rozwój – sieć B&B HOTELS Polska podsumowuje rok 2023.
Portfolio sieci obejmuje ponad 730 hoteli w 15 krajach na świecie – przede wszystkim we Francji, w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii. W Polsce działa 14 hoteli w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Katowice, Poznań, Toruń, Rzeszów, Lublin, Nowy Targ, Kielce, Bytom, Piotrków Trybunalski Tomaszów Lubelski. Cztery ostatnie dołączyły do sieci w 2023 roku.
Sieć dąży w długoterminowej perspektywie do osiągnięcia pozycji lidera w Polsce w segmencie value for money. Ambitne plany ekspansyjne względem polskiego rynku wymagały przygotowania nowej strategii, dostosowanej do nowych wyzwań. W efekcie tego wiosną 2023 sieć ogłosiła nowy plan rozwoju, który ma przełożyć się na więcej B&B HOTELI w Polsce, a także na nowe doświadczenia dla gości, m.in. poprzez wprowadzenie pokoi premium, wzbogacenie sklepików convenience, ulepszenie śniadań czy nowe rozwiązania technologiczne pozwalające przyspieszyć cały cykl podróży i podnieść komfort osób wybierających B&B HOTELE na miejsce noclegu.
I w maju sieć świętowała otwarcie B&B Hotelu Kielce Centrum ze 114 pokojami, a w następnych miesiącach pojawiała się w kolejnych lokalizacjach – Bytomiu (lipiec), Piotrkowie Trybunalskim (sierpień) i Tomaszowie Lubelskim (wrzesień), rozbudowując swoją ofertę noclegową o kolejnych 201 pokoi. Rok 2023 zamyka dysponując blisko 1,5 tys. pokoi. Tym samym notuje 40 proc. wzrost w stosunku do początku 2022 roku.
Wszystkie tegoroczne otwarcia wpisują się w nową strategię ekspansji sieci dla polskiego rynku, zakładającą szybki wzrost, ściśle powiązany z długoterminowym najmem nieruchomości. – 2023 rok był dla nas bardzo udany. Nie tylko ze względu na 4 nowe otwarcia, lecz także wyniki naszych hoteli, które niejednokrotnie przekraczały poziomy sprzed pandemii – mówi Konrad Pazorek, dyrektor finansowy B&B HOTELS Polska. –Zawdzięczamy to przemyślanej polityce cenowo-jakościowej oraz dbałości o doświadczenia naszych gości. Bacznie obserwujemy zmiany w trendach podróżnych, którzy zamiast długich, dwutygodniowych urlopów coraz częściej wybierają weekendowe, miejskie wyjazdy, racjonalizując w ten sposób swoje wydatki. Nieustannie doskonalimy naszą ofertę, unowocześniamy nasze działania i otwieramy hotele w nowych, atrakcyjnych lokalizacjach. To przekłada się na większe zainteresowanie hotelami oferującymi komfort, prostotę oraz wygodę w rozsądnej cenie. „Smart simplicity” jest jedną z naszych podstawowych wartości i dotychczasowe doświadczenia pokazują słuszny kierunek dla rozwoju sieci B&B HOTELS w Polsce.
2023 rok był wyjątkowy dla sieci także ze względu na otwarcie się na bliską współpracę z branżą retail. B&B chce otwierać swoje obiekty nie tylko w tak oczywistych miejscach jak centra miast, sąsiedztwo popularnych atrakcji turystycznych i dużych ośrodków konferencyjno-targowych, lecz także przy i w obrębie centrów oraz galerii handlowych. Swoje zainteresowanie projektami typu mixed-use wyraziła m.in., biorąc udział w wiosennej i jesiennej edycji największego w Polsce i regionie CEE spotkania rynku centrów handlowych – Shopping Center Forum. B&B HOTELS Polska jest również członkiem Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W tym roku sieć rozbudowała swoje portfolio nie tylko o tradycyjne hotele. Kontynuując zapoczątkowaną kilka lat temu współpracę z pasieką we wsi Marcyporęba w Małopolsce B&B HOTELS Polska do 13 powiększyła liczbę swoich hoteli dla pszczół, które przyczyniają się do ochrony środowiska, zapylając lokalne rośliny. Pożyteczne owady odwdzięczają się miodem, który następnie trafia do oferty polskich B&B HOTELI.
Sieć angażuje się w zrównoważony rozwój nie tylko na poziomie ekologicznym, lecz także ekonomicznym i społecznym. W kwietniu. przystąpiła do programu To Good To Go, włączając się tym samym do walki przeciwko marnowaniu żywności, będącemu jednym z największych globalnych wyzwań środowiskowych. Niesprzedane hotelowym gościom pełnowartościowe posiłki śniadaniowe nie lądują w koszu, lecz są oferowane po niższej cenie szerszej społeczności, mając szansę trafić do konsumenta i nie stać się odpadem.
Dodaj komentarz