Travelist odnosi się do zarzutów stawianych przez UOKiK   ANALIZY I RAPORTY

Jak pisaliśmy wczoraj, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował się przedstawić zarzuty 3 podmiotom, które w opinii prezesa urzędu nie respektują unijnej dyrektywy Omnibus w zakresie prawidłowego informowania konsumentów. Wśród oskarżonych znalazł się portal Travelist, który przesłał do naszej redakcji oświadczenie, które poniżej cytujemy w całości.

" W związku z komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącym implementacji zapisów unijnej dyrektywy Omnibus przez platformy e-commerce, w tym Travelist.pl, pragniemy podkreślić, że wszystkie sygnały ze strony UOKiK traktujemy ze szczególną starannością, aby jak najlepiej dostosować się do obowiązujących wymogów. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami Urzędu, od kilku miesięcy konsekwentnie dbając o wdrażanie stosownych zmian. Do dziś w obrębie strony internetowej nasz zespół wprowadził szereg modyfikacji, będących odpowiedzią na wytyczne unijnej dyrektywy Omnibus i przekazane stanowisko UOKiK.

Od początku roku wprowadziliśmy między innymi informację na temat parametrów decydujących o kolejności przedstawionych na stronie ofert, czy tę dotyczącą sposobu weryfikacji opinii gości o obiektach. Upewniliśmy się także, że numer telefonu kontaktowego do naszego Biura Obsługi Klienta jest dobrze widoczny na stronie.

Ostatnie zmiany, dotyczące rozszerzonych obowiązków informacyjnych, zostały wdrożone przez nas w sierpniu bieżącego roku. Wówczas na stronie każdej oferty oraz w koszyku tj. na ostatnim etapie przed dokonaniem płatności, umieszczona została nowa sekcja. To w niej prezentowany jest zarówno przedsiębiorca oferujący konkretną usługę pobytu, jak i podział obowiązków pomiędzy Travelist.pl a przedsiębiorcą. Stosowne zapisy wprowadzone zostały także w Regulaminie, który możliwy jest teraz dodatkowo do pobrania w formie pliku PDF. Wyżej wymienione zmiany zostały wdrożone w terminie do 25 sierpnia 2023 roku.

Mając na uwadze powyższe, informację, która dzisiaj tj. 4 września 2023 roku obiegła media, przyjęliśmy z zaskoczeniem. Pragniemy jednocześnie podkreślić, że będziemy kontynuować współpracę z UOKiK, która pozwoli jak najlepiej zabezpieczyć interesy naszych klientów, w tym prawidłowo realizować obowiązek informacyjny w przestrzeni e-commerce – zgodny z dyrektywą Omnibus i zrozumiały dla konsumenta.

Z poważaniem

Agata Szulc

CEO Travelist.pl

"



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *