Autor: Jerzy Miklewski
Odpowiednia lokalizacja i jej walory nie są jedynym warunkiem koniecznym do tego, by planowana inwestycja hotelowa odniosła sukces. Innym z czynników decydujących o powodzeniu lub fiasku projektu jest otoczenie rynkowe i jego potrzeby.
Wpoprzednim numerze "Hotelarza" przedstawiono, jak na przyszłe powodzenie obiektu hotelowego wpływa odpowiedni dobór jego lokalizacji.
Nie jest to jedyna przesłanka przyszłego sukcesu. űeby go odnieść, inwestor hotelowy musi znaleźć cechy wspólne potencjału posiadanej lokalizacji i potrzeb rynku. Jednak czy zakończenie sukcesem tego procesu zagwarantuje, że zdefiniowany w ten sposób obiekt hotelowy, zostanie prawidłowo zdefiniowany z punktu widzenia inwestora? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie.
Cóż takiego może mieć wpływ na ten proces i wywołać potrzebę ponownego badania zarówno lokalizacji, jak i rynku? Jest kilka czynników, które mogą spowodować taką konieczność. Pierwszym może być planowana przez inwestora wielkość budżetu projektu hotelowego, a w praktyce wartość środków własnych inwestora.
Z łatwością możemy sobie wyobrazić sytuację, że realizacja projektu zdefiniowanego w zgodzie z omówionymi wcześniej analizami lokalizacji i rynku może kosztować zbyt dużo jak na zakładane możliwości finansowe inwestora. Zatem albo będzie on musiał zwiększyć swoje zaangażowanie finansowe w realizację hotelowego projektu inwestycyjnego, albo zredefiniow
[...]
Wpoprzednim numerze "Hotelarza" przedstawiono, jak na przyszłe powodzenie obiektu hotelowego wpływa odpowiedni dobór jego lokalizacji.
Nie jest to jedyna przesłanka przyszłego sukcesu. űeby go odnieść, inwestor hotelowy musi znaleźć cechy wspólne potencjału posiadanej lokalizacji i potrzeb rynku. Jednak czy zakończenie sukcesem tego procesu zagwarantuje, że zdefiniowany w ten sposób obiekt hotelowy, zostanie prawidłowo zdefiniowany z punktu widzenia inwestora? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie.
Cóż takiego może mieć wpływ na ten proces i wywołać potrzebę ponownego badania zarówno lokalizacji, jak i rynku? Jest kilka czynników, które mogą spowodować taką konieczność. Pierwszym może być planowana przez inwestora wielkość budżetu projektu hotelowego, a w praktyce wartość środków własnych inwestora.
Z łatwością możemy sobie wyobrazić sytuację, że realizacja projektu zdefiniowanego w zgodzie z omówionymi wcześniej analizami lokalizacji i rynku może kosztować zbyt dużo jak na zakładane możliwości finansowe inwestora. Zatem albo będzie on musiał zwiększyć swoje zaangażowanie finansowe w realizację hotelowego projektu inwestycyjnego, albo zredefiniow
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz