Spółka West Real Estate, która planuje otwarcie sieciowego hotelu we Wrocławiu i hotelu Medical SPA w Barcinku k. Jeleniej Góry, zadebiutowała na rynku NewConnect.
Spółka działa od 2007 roku. Jej model biznesowy zakłada dywersyfikację prowadzonej działalności w branżach: paliwowej oraz hotelarskiej. Działania strategiczne w każdej z tych branż sprowadzają się do zakupu nieruchomości posiadających wysoki potencjał ekonomiczny, których funkcjonowanie przynosić będzie spółce wymierne korzyści finansowe. Jednym z celów biznesowych określonych na lata 2010–2012 był wykup od obecnego właściciela obiektu, budynku stacji paliw wraz z infrastrukturą − MOP Statoil, zlokalizowanego przy autostradzie A4/A18.
Oprócz tego West Real Estate planuje adaptację poniemieckiego kompleksu sanatoryjnego położonego w miejscowości Barcinek k. Jeleniej Góry na obiekt o charakterze hotelowym, który będzie miejscem świadczenia usług noclegowych w połączeniu z odnową biologiczną (Medical SPA & Wellness). Obiekt będzie wyposażony w innowacyjną technologię zapewniającą podwyższenie jego efektywności energetycznej oraz zmniejszenie uciążliwości dla środowiska, czego potwierdzeniem będzie certyfikacja budynku zgodna ze standardem LEED Green Building Rating System. Rozpoczęcie prac planowane jest na IV kwartał 2011 r., a zakończenie inwestycji ma nastąpić w IV kwartale 2013 r.
Kolejną inwestycją hotelową, którą rozważa WRE jest 5-gwiazdkowy hotel Best Western Premier we Wrocławiu. Projekt znajduje się aktualnie na etapie szacowania opłacalności. Uzasadnieniem dla tych inwestycji jest przewidywany wzrost popytu na usługi hotelowe oraz występująca obecnie niska podaż usług hotelowych w standardach zapewniających wysoką jakość za rozsądną cenę. Plany spółki są także spójne z zauważalnym wzrostem popytu konsumenckiego na usługi SPA. – W przypadku West Real Estate portfel inwestycyjny będzie zdywersyfikowany, co jest formą zabezpieczenia w przypadku niekorzystnej sytuacji rynkowej, na wypadek gdyby którykolwiek z obszarów działalności cechował się niższym stopniem rentowności. Dodatkowo obiekty stanowiące przedmiot inwestycji funkcjonować będą pod markami znanych, międzynarodowych sieci: Statoil czy Best Western, co jest czynnikiem korzystnie wpływającym na kształtowanie się wielkości popytu konsumpcyjnego – twierdzi Ewa Maj, prezes West Real Estate.
Dodaj komentarz