Hyatt, sieć hoteli postrzegana jako luksusowa, kończy proces restrukturyzacji i chce zwiększyć swe udziały w rynku. Tom Pritzker, właściciel amerykańskiej grupy hotelowej Hyatt, której jedno z wydań "Financial TimesŐa" poświęciło obszerny materiał, zapowiada sprzedaż akcji, wejście na giełdę i ekspansję, głównie za granicą.
Nie wyklucza przy tym możliwości przejęć lub fuzji.
Podzielona w wyniku rodzinnych sporów hotelowa sieć Hyatt przespała ostatnie kilkanaście lat i nie rozwijała się tak dynamicznie jak konkurencja. Przez ponad trzydzieści lat sieć Hyatt składała się z dwóch spółek, z których jedna działała na rynku północnoamerykańskim, zaś druga na międzynarodowym.
Pritzkerowi udało się połączyć rozbieżne hotelarskie interesy rodziny, zreorganizować konglomerat i przekształcić go w jeden holding Global Hyatt. "FT" informuje, że przynosi on roczne wpływy szacowane na 3 mld USD. Specjaliści z firmy Gabelli & Company zarządzającej funduszami szacują, że pierwotna oferta publiczna Global Hyatt może określić jej wartość na 10-11 mld USD.
Global Hyatt jako grupa hotelarska myśli o wejściu w inne segmenty branży i rozwoju działalności na rynku europejskim oraz w Chinach i Indiach.
Nowa strategia Hyatta, w ramach której m.in. powiększył swój portfel o sieć hoteli na średnim poziomie - AmeriSuites - kupioną za 600 mln USD od firmy inwestycyjnej Blackstone, jest ściśle związana z konsolidowaniem się branży na świecie.
Sieć Starwood, do której należą marki Westin i Sheraton, przejęła ostatnio kontrolę nad Le Meridien, gdy ta sieć wpadła w tarapaty.
Analitycy są zdania, że Starwood chciałby też kupić sieć InterContinental Hotels Group, która jest właścicielem marki Holiday Inn.
Warto zauważyć, że swe siły połączyła ostatnio inna z "rodzinnych" sieci hotelowych: Hilton. W ramach transakcji o wartości 5,6 mld USD Hilton Hotels nabyła siostrzaną firmę Hilton Group, co po raz pierwszy od połowy lat sześćdziesiątych połączyło markę
Hilton.
Nie wyklucza przy tym możliwości przejęć lub fuzji.
Podzielona w wyniku rodzinnych sporów hotelowa sieć Hyatt przespała ostatnie kilkanaście lat i nie rozwijała się tak dynamicznie jak konkurencja. Przez ponad trzydzieści lat sieć Hyatt składała się z dwóch spółek, z których jedna działała na rynku północnoamerykańskim, zaś druga na międzynarodowym.
Pritzkerowi udało się połączyć rozbieżne hotelarskie interesy rodziny, zreorganizować konglomerat i przekształcić go w jeden holding Global Hyatt. "FT" informuje, że przynosi on roczne wpływy szacowane na 3 mld USD. Specjaliści z firmy Gabelli & Company zarządzającej funduszami szacują, że pierwotna oferta publiczna Global Hyatt może określić jej wartość na 10-11 mld USD.
Global Hyatt jako grupa hotelarska myśli o wejściu w inne segmenty branży i rozwoju działalności na rynku europejskim oraz w Chinach i Indiach.
Nowa strategia Hyatta, w ramach której m.in. powiększył swój portfel o sieć hoteli na średnim poziomie - AmeriSuites - kupioną za 600 mln USD od firmy inwestycyjnej Blackstone, jest ściśle związana z konsolidowaniem się branży na świecie.
Sieć Starwood, do której należą marki Westin i Sheraton, przejęła ostatnio kontrolę nad Le Meridien, gdy ta sieć wpadła w tarapaty.
Analitycy są zdania, że Starwood chciałby też kupić sieć InterContinental Hotels Group, która jest właścicielem marki Holiday Inn.
Warto zauważyć, że swe siły połączyła ostatnio inna z "rodzinnych" sieci hotelowych: Hilton. W ramach transakcji o wartości 5,6 mld USD Hilton Hotels nabyła siostrzaną firmę Hilton Group, co po raz pierwszy od połowy lat sześćdziesiątych połączyło markę
Hilton.
Dodaj komentarz