Aquaparki i duże części basenowe w hotelach SPA – wyzwania

Autor: Anita Bajda

Aquaparki i części basenowe o dużej powierzchni lustra wody na dobre zagościły w hotelach. W jakich okolicznościach sprawdzają się takie rozwiązania? Jakie są koszty utrzymania takich atrakcji i jakie wyzwania są z tym związane? Temat bardzo aktualny, jak widać na rynku nowych inwestycji.


Z definicją i prawnym uregulowaniem aquaparków jest pewien kłopot. W polskim prawie nie ma takiej definicji, ale można ją znaleźć w wytycznych Europejskiego Stowarzyszenia Parków Wodnych (European Waterpark Association). Według tego stowarzyszenia aquaparkiem są parki wodne i dzielą się na dwa rodzaje: odkryte i kryte. W hotelach najczęściej mamy aquaparki kryte. Kryty aquapark powinien dysponować kilkoma nieckami o powierzchni lustra wody powyżej 500 m kw., przynajmniej jedną niecką z wodą o temperaturze od 27°C i zjeżdżalnią o długości od 50 m.

W basenach powinno znaleźć się co najmniej pięć różnych rodzajów atrakcji wodnych, takich jak „leniwa rzeka” (której nurt pozwala dryfować po niej np. z użyciem piankowych makaronów, desek czy dmuchanych kół), „dzika rzeka” (z wygenerowanym szybkim prądem wodnym), gejzery, jacuzzi, natryski masujące, sztuczne fale. Niezbędne jest także miejsce do wypoczywania, punkt gastronomiczny i solarium.

Tyle definicja European Waterpark Association, a jak wygląda to w naszych hotelach? Z mojego doświadczenia (także dyrektora aquaparku) wygląda to całkiem nieźle, a nawet bardzo dobrze. Wszystko lub prawie wszystko, co definiuje Stowarzyszenie Parków Wodnych, można w aquaparkach hotelowych znaleźć. Są atrakcje wodne, zjeżdżalnie, jacuzzi i niecki z ciepłą wodą. Można wypocząć w specjalnie zaprojektowanych pomieszczeniach, skorzystać z saun, a także spożyć posiłek.

Kluczowe aspekty

Aquaparki w hotelach mają dostarczyć gościom relaksu w bardziej rozbudowanej i komfortowej formie. To wymaga nieco odmiennej od klasycznych basenów miejskich aranżacji wnętrza hali basenowej i zaprojektowania większej liczby atrakcji. Oznacza też więcej wyzwań, z jakimi hotelarze muszą się mierzyć w trakcie eksploatacji. Kluczowy jest dobry projekt takiej strefy, któ

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *