Podczas Gali Finałowej, która odbyła się w hotelu Haffner w Sopocie ogłoszono laureatów IV edycji konkursu branży turystycznej Sopockie Perły 2022. Tytuł Sopockiej Perły przyznano w pięciu kategoriach, a wśród laureatów znaleźli się m.in. Willa Marea oraz hotele Marriott i Sheraton.
Konkurs Sopockie Perły zadebiutował w 2019 roku i od tego czasu corocznie honoruje przedstawicieli branży turystycznej miasta. Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy. Czwarta edycja wydarzenia zaangażowała lokalnych przedsiębiorców niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie w konkursie przyjęto 63 zgłoszenia. Wyboru laureatów dokonała Kapituła Konkursowa, która kierowała się spójnością zgłoszonych projektów z wizerunkiem Miasta Sopotu oraz jakością i oryginalnością działań.
W kategorii Gościnność o wyborze laureata zadecydowała najlepsza oferta, za którą stała wysoka jakość usług i oczekiwany komfort pobytu.
I miejsce - Willa Marea
II miejsce - SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie
III miejsce – Sopot Marriott Resort & Spa
Najlepsze Wydarzenie to te mające na celu przyciągnąć zarówno mieszkańców jak i turystów. Niepowtarzalne, oryginalne i wyróżniające się spośród innych. Tytuł ten wywalczyli:
I miejsce – Joga na molo - organizator Sheraton Sopot Hotel
II miejsce – Wystawa „Na tropie doskonałości. Wybrane dzieła z kolekcji Wojciecha Fibaka” zorganizowana przez Państwową Galerię Sztuki w Sopocie
III miejsce – Projekt „Miasto Seniora” stworzony przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Sopocie im. Józefa Wybickiego
W kategorii Debiut zgłoszenia są najbardziej zróżnicowane. W tym roku zatriumfowali:
I miejsce – Sopot Sprint Triathlon organizowany przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sopocie.
II miejsce – KAISER Patisserie
III miejsce – Projekt. Café
Kategoria Kulinaria docenia oferty, które w wyjątkowy sposób łączą klasyczne smaki z nowoczesnym podejściem, podążają za trendami, a przy tym wykorzystują produkty lokalne i sezonowe. Tu bezkonkurencyjna okazała się kawiarnia Las.
I miejsce – kawiarnia LAS
II miejsce – M15 Restaurant Bar & Saunas
III miejsce – Bar Przystań
CSR w Turystyce to kategoria wymagająca niezwykłych chęci i zapału, przy uwzględnieniu zrównoważonego zarządzania, proekologicznego działania i wspierania lokalnej społeczności. Podmioty, które wyróżniły się najciekawszymi rozwiązaniami CSR-owymi spośród zgłoszonych to:
I miejsce - ERGO ARENA
II miejsce - Współpraca Sopockiego Klubu Żeglarskiego z Grupą ERGO Hestia
III miejsce – VICTUS APARTAMENTY
Co roku mamy przyjemność nagradzać wyjątkowych przedsiębiorców i innowatorów branży turystycznej Sopotu, którzy niezawodnie budują pozytywny wizerunku naszego miasta. Niezmiernie nam miło, że konkurs cieszy się tak dużą popularnością, z roku na rok otrzymujemy więcej zgłoszeń. Pokazuje to jak bogatą ofertę kulturalną i turystyczną możemy zaoferować gościom odwiedzającym nasze miasto - mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. Wyróżnione firmy i projekty w każdej kategorii otrzymały nagrody w wysokości 5 tys. zł, które mogą przeznaczyć na realizację wybranego działania promocyjnego.
Głównym partnerem konkursu jest Miasto Sopot, a jednym z patronów medialnych konkursu był „Hotelarz”. Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm. W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes i Wiceprezes SOT oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.
Dodaj komentarz