Pierwsza edycja BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności   POD PATRONATEM HOTELARZA

450 uczniów, nauczycieli i młodych profesjonalistów wzięło udział w pierwszej edycji wydarzenia BE MY GUEST – Zostań Liderem Nowej Gościnności, zainicjowanego przez Stowarzyszenie Hotelmania, które odbyło się w Centrum Kongresowym ICE Kraków.

Głównymi założeniami wydarzenia było, aby dostarczyć najwyższej jakości edukację, zainspirować do świadomego rozwoju w branży hospitality oraz stworzyć przestrzeń do networkingu najmłodszego pokolenia twórców sztuki gościnności z przedstawicielami świata akademickiego i biznesu. Najliczniejsza, licząca prawie 70 osób grupa, reprezentowała Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie, a najdłuższy dystans mieli do pokonania uczniowie i nauczycielki z Centrum Edukacji Zawodowej i Turystyki w Świnoujściu.

– Chcieliśmy, aby to wydarzenie stało się jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu spotkań branży hospitality, ponieważ do tej pory jest jedynym, które jest w pełni skupione na przyszłości naszej branży. Jest jednocześnie jedynym, które na pierwszym miejscu, zamiast właścicieli i dyrektorów, stawia najbardziej decyzyjne osoby w tym biznesie - osoby, które swoją decyzją o zaangażowaniu i dalszym rozwoju w sektorze gościnności, przedłużą (lub nie) jej istnienie i w kluczowy sposób wpłyną na jego jakość – mówi Yana Korzh, prezes Stowarzyszenia Hotelmania na rzecz edukacji uczniów, studentów, nauczycieli, profesjonalistów branży HoReCa, Travel oraz MICE. 

Pierwszą edycję BE MY GUEST charakteryzowała bardzo mocna merytorycznie scena. Uczestnicy wysłuchali dynamicznych prelekcji w stylu TED (18-20 minut) z zakresu sprzedaży, marketingu, rozwoju osobistego i profesjonalnego, aktywności w mediach społecznościowych, business travel i MICE. Bardzo ważnym elementem było zwrócenie uwagi na tematy społecznej odpowiedzialności, angażowania się w wolontariat i lokalnego oraz międzynarodowego stowarzyszania się.

– Dzięki obecności mówców angażujących się w inicjatywy i korzystających z możliwości tworzonych przez międzynarodowe stowarzyszenia takie jak MPI Poland Chapter czy AICR International chcieliśmy zbudować świadomość dostępności i łatwości sięgania po rozwój i budowania doświadczeń w relacjach biznesowych na całym świecie – mówi Paulina Bochra, tegoroczna finalistka konkursu Odkrycie Roku MPI Poland Chapter.   

Tematem przewodnim tegorocznej edycji BE MY GUEST była „Nowa Gościnność”, czyli wspólna wartość Stowarzyszenia Hotelmania i partnera wydarzenia Kraków 5020, która dla obu podmiotów opiera się na idei rozwoju w sferach gospodarki miasta Krakowa i całej branży gościnności, innowacji, nauki i kultury.

– Nasze drogi zbiegły się po pierwszych kilku zdaniach rozmowy o idei wydarzenia BE MY GUEST. Szukaliśmy ośrodka, w którym innowacyjny rozwój, otwartość na gościnność dla najmłodszych talentów i dynamicznie rozwijający się biznes idą w parze z zaangażowaniem lokalnej społeczności i dumą wynikającą z dziedzictwa kulturowego. Kierunek, który obrał Kraków w swojej strategii rozwoju i komunikacji okazał się spójny z ideą wydarzenia, które planowaliśmy. Taki kierunek - do rozwoju akademickiego i biznesowego w przyszłości, chcieliśmy pokazać naszym uczniom – mówi Miłosz Stanisławski, prezes Hotelmania Sp. z o.o. i nowy lider grupy akademickiej Kraków Network. 

Doświadczenie związane z udziałem w BE MY GUEST - Zostań Liderem Nowej Gościnności dopełniła  dawka dobrej rozrywki, wspólnej zabawy, tańca i śpiewu. Pozytywne wibracje narastały od pierwszych minut, kiedy na scenie pojawili się animatorzy z Stageman Polska, przez prowadzenie wydarzenia przez Roberta Jarka, aż po ostatnie dźwięki „It’s my life”, które razem wykrzyczeli uczestnicy z prowadzącym finałowy performance Brianem Allanem.

– Jest bardzo łatwo zepsuć cały obrazek jednym mniej fortunnym wystąpieniem lub np. słabej jakości kawą czy ciastkiem, szczególnie kiedy mówimy o tak wymagających uczestnikach. Mówimy tu o uczestnikach, dla których takie wydarzenie niejednokrotnie jest pierwszym tego typu doświadczeniem. Jego przebieg może mieć wpływ na ich decyzje o swojej przyszłości. Chcieliśmy, aby uczniowie i młodzi profesjonaliści od dziś stawiali BE MY GUEST jako wysoko jakościowy i estetyczny benchmark, do wszystkich przyszłych wydarzeń, w których wezmą udział. Naszym pragnieniem jest, aby uczniowie podglądali jak tworzyć jakość usług premium, doświadczając ich osobiście. Będąc Gościem VIP - zarówno dla nas, jak i hoteli, które stały się Ambasadorami Nowej Gościnności, wspierając pobyty uczniów w Krakowie – mówi Joanna Stanisławska, liderka projektów związanych z wizerunkiem profesji hotelarza oraz modowych w Hotelmania.

Czynnikiem spajającym wszystkie elementy BE MY GUEST 2022 była komunikacja projektów Stowarzyszenia. Pierwszym i najważniejszym zobowiązaniem jest finalizacja konkursu Hotelmania WorldTour „Jedziemy do Japonii” – konkursu o międzynarodowy staż, na który już wyjeżdżają Izabela Niewdzięczna z Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie oraz Szymon Woźniczka z Zespołu Szkół - Małopolska Szkoła Gościnności.  Konkurs i staż powstał ze wspólnej inicjatywy Hotelmania i Meeting15.

Do konkursu przystąpili uczestnicy serii konferencji online, które partnerzy zorganizowali razem w czasie, gdy jedyną możliwością spotkań było środowisko on-line. Platforma Meeting15 okazała się najbardziej przyjaznym, najbardziej angażującym w grywalizację i rozwijającym chęć zaangażowania uczniów w aktywności łączące hybrydowe wydarzenia ze światem mediów społecznościowych. Przez prawie dziewięć miesięcy uczestnicy rywalizowali w blisko 30 zadaniach, prowadzących do budowania marki osobistej, rozwijających ich wiedzę z zakresu organizacji wydarzeń oraz kultury Japonii, którą właśnie za chwilę poznają.

W projekt „Jedziemy do Japonii” zaangażował się pierwszy globalny Partner Stowarzyszenia -  Hotelbeds, który w ramach filozofii ESG organizacji zobowiązuje się i realizuje kulturę opartą o budowanie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska rozwoju profesjonalnego w branży hospitality. O wartościach realizowanego międzynarodowego projektu mówiła Agata Cerynger - dyrektor regionalna na Europę Wschodnią. Hotelbeds, jako największy na świecie bedbank B2B, wraz z hotelami partnerskimi, zabezpieczył zakwaterowanie uczestników  w Tokio i Kioto. Stowarzyszenie Hotelmania jest pierwszą w Polsce organizacją, współpracującą z Hotelbeds w zakresie realizacji filozofii ESG.      

Aktywność stowarzyszenia podzielona została na kilka edu-inspiracyjnych filarów:

  1. BE MY GUEST – najważniejsze edu-inspiracyjne wydarzenie w branży hospitality, które realizować będzie, budując coraz większą społeczność Hotelmaniaków – każdej jesieni;
  2. Hotelmania WorldTour Polska:
    - lokalne, cykliczne wydarzenia w 4 szkołach, w 4 różnych stronach Polski, dla uczniów konkretnej szkoły i szkół zaprzyjaźnionych lub sąsiadujących;
    -mikro-staże uczniów w hotelach, którym najbliższa jest idea inwestowania w rozwój młodych talentów i budowania kultury organizacji w oparciu o ciągłe uczenie się;
  3. Hotelmania WorldTour International:
    - coroczny konkurs o motywacyjny międzynarodowy staż, dla którego pierwowzorem będzie tegoroczny staż w Japonii;
  4. LAB21 - Pracownia XXI wieku:
    - projekt pracowni przy lub w szkołach, z którymi Stowarzyszenie oraz Partnerzy, głównie technologiczni, będą mieć najbliższą współpracę. Ta współpraca będzie wynikała z największego zaangażowania konkretnych szkół, ich nauczycieli i uczniów w połączeniu z największymi potrzebami jakie te szkoły obecnie mają.

– Wszystko powyższe oznacza, że przed nami bardzo dużo pracy. Na naszym pokładzie jest dużo miejsca na energię, serce, zaangażowanie i gotowość do dzielenia się przystępujących do Stowarzyszenia członków. Zarówno tych najmłodszych, jak i tych bardzo doświadczonych, z bogatymi historiami i niemniej gotowymi do inwestycji w przyszłość branży portfelami – mówi Joanna Kabza, reprezentująca zespół ds. członkowskich w Stowarzyszeniu Hotelmania.

Drugi dzień wydarzenia wypełniła gra miejska Tropiciel, dzięki której uczestnicy nie tylko w kreatywnej formie opartej o grywalizację, pełnej zadań i zagadek, poznawali Stare Miasto i krakowski Kazimierz. Dzięki Tropicielowi uczniowie zyskać też mieli narzędzie do pracy i nauki planowania wycieczek.  

Prelegenci:

  • Robert Jarek - Trener wystąpień, Prezenter TV, Konferansjer, Mówca
  • Wojciech Herra - Herra On Air
  • Weronika Wirtel  - Kraków5020
  • Jarek Szulski - Liceum Artes Liberales
  • Jan Durcak - Profitroom
  • Michał Podgórski - Grand Hotel Boutique Rzeszów
  • Agata Cerynger - Hotelbeds
  • Katarzyna Rodziewicz - Fundacja Ronalda McDonalda 
  • Marcin Ziobro - H15 Luxury Palace, Dobry Hotel
  • Joanna Preisner - Bacówka Radawa & SPA****
  • Wojciech Urbański - Champion Bartender Quality
  • Robert Piasecki -  Champion Bartender Quality
  • Dariusz Martynowicz - Centrum Edukacji i Rozwoju PROGRESOWNIA
  • Kamila Dzierżanowska - Mind UP / Słucham Gadam
  • Adam Leszczyński - Tropiciel
  • Brian Allan - Rock Your Business

Team Hotelmania

  • Joanna Stanisławska
  • Joanna Kabza
  • Yana Korzh (Prezes Stowarzyszenia)
  • Paulina Bochra
  • Miłosz Stanisławski

Partnerzy:

  • Kraków5020
  • ICE Kraków Congress Centre
  • SOPit15
  • iLumio
  • Tropiciel
  • Dobra Agencja Marketingowa
  • Meeting15
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Hotelmania
  • Masters Catering
  • Hotelbeds
  • Stageman Polska
  • Energylandia
  • Dream Events

Ambasadorzy Nowej Gościnności:

  • Wawel Queen
  • Vienna House Easy Cracow
  • Park Inn by Radisson Kraków
  • Leonardo Hotels
  • Ibis Styles Kraków Centrum 
  • Hilton Garden Inn Kraków Airport
  • Grand Ascot Hotel
  • Forest Hotel
  • Dobry Hotel
  • Best Western Hotel Galicya

Nagrody ufundowali:

  • Energylandia
  • ADA Cosmetics
  • Hotel Hilton Garden Inn Kraków
  • Hotel Grand Ascot
  • Vienna House Andel’s Łódź  


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *