Spółka Rafin, właściciel dawnego Pałacu Hatzfeldów we Wrocławiu, podpisała z siecią Marriott International umowę dotyczącą uruchomienia w tym miejscu hotelu który działać będzie pod marką Autograph Collection. Tym samym Marriott poprzez kolejny obiekt segmentu premium umocni swoją pozycję na polskim rynku w tym obszarze.
Wrocławski 149 pokojowy Autograph Collection będzie trzecim hotelem jaki powstać ma w Polsce pod tą marką, po Krakowie i Warszawie.
Jak pisaliśmy w ubiegłym roku, spółka Rafin atrakcyjną działkę przy ul. Wita Stwosza koło pl. Dominikańskiego kupiła za 37,9 mln zł. Niegdyś mieścił się Pałac Hatzfeldów, po wojnie zostały z niego ruiny, a ostatnio działała tam galeria sztuki w parterowym budynku. Właściciele od początku zapowiadali uruchomienie tam pięciogwiazdkowego hotelu.
Rafin ma w swoim portfolio rewitalizacje kilku zabytkowych obiektów, a w koncepcji przetargowej postawiła właśnie na odtworzenie tak istotnego dla okolic wrocławskiego Rynku zabytku.
Ostatnie miesięce spółka poświęciła na analizę marek hotelowych celem wyboru najodpowiedniejszej dla tego miejsca.
-Odwiedzaliśmy najlepsze hotele w Berlinie, Londynie i innych europejskich miastach i właśnie Autograph Collection wywarł na nas największe wrażenie. Nie chodzi tylko o poziom wykończenia, segment premium, wszechobecny luksus czy standard obsługi – bo te atrybuty odnaleźć można w wielu obiektach tej klasy - ale indywidualne przygotowanie autorskiego projektu hotelu w odniesieniu do jego wartości historycznej, w myśl idei Autograph Collection: Exactly like nothing else – podkreśla Grzegorz Rojek, prezes spółki Cohm należącej do grupy kapitałowej inwestora, odpowiedzialny za zarządzanie obiektami hotelowymi w portfolio wrocławskiego dewelopera.
Cechą charakterystyczną Autograph Collection, którą zdecydowała o wyborze tej marki dla Pałacu Hatzfeldów jest szacunek dla wartości historycznej adoptowanego zabytku, jak również unikalne dostosowanie do niestandardowych obiektów.
-Cieszymy się i jesteśmy dumni ze inwestor wybrał Autograph Collection dla tak prestiżowego projektu jakim jest rewitalizacja Pałacu Hatzfeldów we Wrocławiu – komentuje Janusz Mitulski, starszy dyrektor ds rozwoju na Europe Środkowo – Wschodnia sieci Marriott International.
Hotel będzie posiadał 149 pokoi, salą balową, konferencyjną, centrum spa, basen i siłownię oraz garaż podziemny, jednak jego wnętrza architekturą nawiązywać będą do historycznych oryginałów.
Spółka Rafin posiada w swoim portfolio także inne wrocławskie obiekty: Hotel Europejski oraz Piast, a obecnie realizuje odbudowę zabytkowego Hotelu Grand, po której zakończeniu ruszy budowa Autographa. Obiekty te, wraz z renowacją Hotelu Polonia, tworzą nowy obraz zabytkowej tkanki miasta w rejonie ul. Piłsudskiego.
Dodaj komentarz