Jak internauci oceniają hotele – podsumowanie sezonu 2009

Serwis Hotele.Oceniacz.pl dokonał podsumowania sezonu lato 2009 r. i sprawdził, jak internauci ocenili hotele oferowane im przez polskie biura podróży w najbardziej popularnych obecnie krajach: Egipcie, Turcji i Tunezji. Najczęściej opiniowanymi hotelami w serwisie są: Hilton Long Beach, Sunny Days El Palacio w Egipcie, w mieście Hurghada oraz Club Santana na Riwierze Tureckiej. Na koniec sierpnia w serwisie dodano ponad 12 tys. opinii o ponad 7,6 tys. hoteli zlokalizowanych w Polsce i na świecie.


Najczęściej ocenianym obiektem w serwisie Hotele.Oceniacz.pl był hotel Hilton Long Beach w Egipcie, który został oceniony przez internautów ponad sto razy.


Internauci pisali o nim głównie pozytywne komentarze m.in.: „...pomimo, że hotel ma 4 gwiazdki dorównuje hotelom 5-gwiazdkowym (…) 100% zadowolenia (...) widziałem już wiele hoteli w Egipcie ale ten zasługuje na swój standard i cenę.”


W dalszej kolejności najczęściej opiniowane były hotele: Sunny Days El Palacio (Hurghada, Egipt), Club Santana (Riwiera Turecka), Samara (Sousse, Tunezja), Sea Gull (Hurghada), Aqua Blue Resort (Hurghada), Club Farana (Sharm el Sheikh, Egipt), Three Corners Palmyra Resor (Sharm el Sheikh), Les Pyramides (Nabeul, Tunezja) oraz Sindbad Aqua Park (Hurghada).


W lipcu najpopularniejszym i najczęściej ocenianym hotelem był egipski Grand Plaza Resort w Sharm el Sheikh, a w sierpniu tunezyjska Samara w Sousse. Wszystkie wymienione hotele zebrały kilkaset zdjęć, zrobionych i załączonych na stronach serwisu Hotele.Oceniacz.pl przez samych użytkowników.


Najwięcej pozytywnych opinii wśród hoteli zlokalizowanych w najczęściej wybieranych kurortach w Egipcie, Turcji i Tunezji zdobył czterogwiazdkowy hotel Sunrise Holidays Resort w egipskiej Hurghadzie, któremu internauci przyznali 4,8 punktów na 5 możliwych. Wyniki obliczone zostały jako iloraz łącznie uzyskanych punktów przez ilość dodanych opinii (powyżej 10 użytkowników).


„Bardzo ładny i zadbany hotel, obsługa dba o wczasowiczów (…) wszystkie restauracje z pięknym widokiem na morze, jedzenie dość urozmaicone i pod dostatkiem.” – jedna z opinii pozostawiona w serwisie Hotele.Oceniacz.pl o Sunrise Holidays Resort.


W dalszej kolejności najlepszymi hotelami wg użytkowników Hotele.Oceniacz.pl okazały się hotele: Albatros Palace i Coral Beach Rotana Resort w Egipcie (Hurghada), Kleopatra Dreams Beach i Venus na Riwierze Tureckiej oraz Alf Leila, Dana Beach Resort (Hurghada), Dreams Vacation (Sharm el Sheikh), Sunrise Select Garden (Hurghada) – w Egipcie i Sol Club Selima w Port El Kantaoui w Tunezji, które uzyskały powyżej 4,6 punktów.


Jednym z najgorszych hoteli zdaniem użytkowników serwisu okazał się hotel Ambasador w Hurghadzie w Egipcie. Internauci dali mu tylko 2,2 punkty i wypowiadali się w taki sposób: „Ten hotel to nieporozumienie (...) nadaje się do kapitalnego remontu, poniżej jakichkolwiek standardów (...) wszystko zepsute, brudno, basen z wodą mętną od nie wiadomo czego. (...) Kto trafia do tego hotelu, będąc pierwszy raz w Egipcie, przechodzi chrzest bojowy.”
Wiele negatywnych opinii zebrał też hotel Les Rois również w Hurghadzie. Pomimo, że ma 3 gwiazdki, internauci przyznali mu 2,5 punktów. „Obsługa gorzej niż źle i za wszystko chcą bakszysz (…) smród, bród i katastrofa. Ręczniki z basenu nie są prane tylko brudne przygotowane na kolejny dzień. (…) nie polecam ten hotel powinni zburzyć a nie polecać go gościom.” – kilka opinii z serwisu.


W Turcji jednym z najgorzej ocenianych hoteli został Forte Liberty na Riwierze Tureckiej – otrzymał 2,7 punktów i opinie: „Hotel zasługuje na generalny remont, dlatego zamiast 4 gwiazdek powinien mieć 2. (…) Na pewno nie jest jak w reklamie luksusowym kompleksem hotelowym panuje w nim bród, grzyb i zapach stęchlizny. (…) Jedzenie też bardzo ubogie, śniadania to katastrofa (…). Pani, która sprząta pokoje pojawiła się w moim po 6 dniach i to po interwencji.”


W serwisie Hotele.Oceniacz.pl internauci przyznają hotelom punkty w pięciu kategoriach: czystość, lokalizacja, obsługa, rozrywka, stosunek jakości do ceny. Najlepszymi hotelami pod względem jedzenia są obiekty: My Aytap (Turcja), Royal Albatros Moderna (Egipt), Alba Resort (Turcja). Pod kontem czystości wygrywają  hotele: Arycanda (Turcja), Kleopatra Dreams Beach (Turcja), Prima Sol Titanic Resort (Egipt). Lokalizacyjnie wyróżniony został hotel Gunes House & Sun Time (Turcja), Marabout (Tunezja), Le Pacha (Egipt). Z dobrą obsługą kojarzy się hotel Joy Nashira (Turcja) i Iberotel Makadi Saraya Resort (Egipt). Ceniący rozrywkę mogą śmiało wybrać Albatros Palace (Egipt) i Sol Club Selima (Tunezja). Natomiast w kategorii jakość do ceny zdecydowanie wygrywają: Sunrise Select Garden, Albatros Palace i Iberotel Makadi Saraya Resort  wszystkie w Egipcie.


- Dzięki poradom internautów więcej osób ma szansę na udany wypoczynek i uniknięcie przykrych niespodzianek. Choć opinie czasami różnią się od siebie, dają obraz jakości usług, oferowanych na miejscu – mówi Marcin Olczykowski, właściciel serwisu Hotele.Oceniacz.pl. - W przypadku krajów arabskich zdanie turystów ma jeszcze większe znaczenie ze względu na fakt, że poziom hoteli w tych krajach jest niższy, niż przewidują to znane już Polakom standardy europejskie – dodaje Olczykowski.


Serwis Hotele.Oceniacz.pl odwiedziło dotychczas ok. 760 tys. polskich internautów pozostawiając w serwisie ponad 12 tys. opinii o hotelach. W lipcu i sierpniu serwis odwiedziło ponad 400 tys. internautów dodając niemal 3 tys. opinii.


Internauci wykorzystali również ponad 2 tys. razy udostępnioną w serwisie opcję dodawania terminów swoich wyjazdów, dzięki czemu mogli umówić się na miejscu z innymi Polakami. Głównymi kierunkami deklarowanych wyjazdów w sezonie 2009 były właśnie kraje arabskie: Egipt, Turcja i Tunezja.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *