Autor: Ignacio Merino
Zrównoważony hotel to taki, który wykorzystuje zasoby otoczenia, przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki i w jak najmniejszym stopniu szkodzi środowisku, a jednocześnie jest opłacalny dla właściciela. Jak niezależne hotele mogą konkurować z dużymi sieciami hotelowymi pod względem zrównoważonego rozwoju?
Idealny zrównoważony hotel nie istnieje. Działalność hotelarska zawsze będzie w mniejszym lub większym stopniu generować negatywny wpływ na środowisko. Hotele muszą starać się jak najmniej szkodzić, wspomagać społeczeństwo, w jak największym stopniu szanować środowisko oraz lokalną faunę i florę. Niestety niezależnym hotelom bardzo trudno jest zastosować wszystkie środki, na jakie duże sieci mogą sobie pozwolić. Brak zasobów, czasu lub wykwalifikowanego personelu powoduje, że niezależne hotele mają większe problemy z dostosowaniem się do wymagań stawianych przez branżę. Istnieje jednak wiele środków i inicjatyw, które są już stosowane przez niezależne hotele i które nie mają dużego wpływu ekonomicznego na biznes. W dłuższej perspektywie zaoszczędzi to hotelowi wydatków, jednocześnie przyczyniając się do dobrostanu środowiska. Wśród tych rozwiązań możemy wymienić 20, które są łatwe do zastosowania.
1. Wykorzystujmy lokalne i sezonowe produkty w menu. Ważnym aspektem jest poinformowanie o tym gości. Sprawmy, aby hotel był bardziej autentyczny i lokalny, informując gości, skąd pochodzą nasze produkty.
2. Promujmy lokalny [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz