Technologia i jakość na miarę HoReCa
Zakłady Mięsne „Pekpol Ostrołęka” od czerwca 2008 roku budują portfolio produktów skierowanych do branży HoReCa. Oferta asortymentowa przeznaczona dla tego sektora podzielona jest na pięć kategorii produktowych: „na śniadanko”, „na polską nutę”, „na pizzę”, „na barbecue”, „na staropolską nutę”. „Niewątpliwie największym zainteresowaniem w naszej ofercie cieszą się produkty z grupy „na polską nutę” (szynka krucha, baleron, polędwica sopocka, kiełbasa krakowska sucha, kiełbasa żywiecka, kiełbasa podwawelska oryginalna) oraz produkty z grupy „na staropolską nutę” (wędliny z kolekcji „Kurpiowska Chata”).” – mówi Małgorzata Wódkiewicz, kierownik marketingu Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka”. Większość produktów z oferty skierowanej do rynku HoReCa przygotowywana jest według oczekiwań klientów. Istnieje możliwość regulacji grubości i wielkości formy plastrów, kostki bądź pasków. Forma – plastrów lub kostki, pozwala zaoszczędzić czas przygotowania dań. Produkty Zakładów Mięsnych „Pekpol Ostrołęka”, kierowane do sektora HoReCa, pakowane są w opakowania cateringowe, w technologii MAP. Technologia ta umożliwia, w znaczny sposób wpłynąć na długość okresu przechowywania wędlin.
Rynek HoReCa w 2009 roku
Dynamiczny rozwój tego sektora wiąże się ze zmianą stylu życia Polaków – coraz więcej podróżujemy, coraz częściej jadamy na mieście, zamawiamy gotowe potrawy, organizujemy przyjęcia, konferencje. Pomimo aktualnej sytuacji na rynku, obserwowany jest wzrost tej tendencji. „Przewiduje się, że przez najbliższy okres rynek ten będzie rósł, pomimo osłabienia gospodarczego”. – komentuje M. Wódkiewicz. Z roku na rok rośnie liczba tego typu lokali, sieci zwiększają swój zasięg poprzez franchaising, występuje również ekspansja nowych sieci na polski rynek. Warto zatem wejść na perspektywiczny rynek HoReCa i dostosować do niego swoją ofertę handlową. Oznacza to spory wysiłek – specjalne produkty, formy produktów, większe i bardziej funkcjonalne opakowania, dostępne tylko na tym rynku.
Specyfika branży
HoReCa to rynek specyficzny, dlatego pojawienie się na nim
wymaga indywidualnego podejścia w swoich działaniach marketingowych. Polega on
nie tylko na kreatywnych działaniach, ile na precyzyjnym dotarciu z ofertą do
osób, które podejmują decyzje zakupowe w tym segmencie. „Aby dotrzeć do
potencjalnej osoby dokonującej zakupu w tej branży koncentrujemy się na
działaniach BTL. Staramy się także zaistnieć w magazynach branżowych,
uczestniczyć w targach HoReCa” – mówi M. Wódkiewicz. Z jednej strony sektor
HoReCa jest niezwykle dynamiczny i perspektywiczny, z drugiej to trudny podmiot
we współpracy. Przede wszystkim ze względu na znaczne rozdrobnienie rynku oraz
trudności
w przewidywaniu zapotrzebowania na produkty.
Dodaj komentarz