Paweł Lewtak wiceprezydentem EHMA – European Hotel Managers Association

W szwajcarskim Lugano odbyło się pierwsze po pandemii spotkanie generalne członków stowarzyszenia EHMA – European Hotel Managers Association. Paweł Lewtak, dyrektor generalny warszawskiego hotelu Polonia Palace, został wybrany wiceprezydentem, stając się tym samym pierwszym Polakiem w zarządzie organizacji. W 2021 r. zdobył nagrodę European Hotel Manager of the Year przyznawaną za szczególne zasługi dla prowadzonego hotelu i dla samej branży. www.e-hotelarz.pl Paweł Lewtak wiceprezydentem EHMA – European Hotel Managers Association W szwajcarskim Lugano odbyło się pierwsze po pandemii spotkanie generalne członków stowarzyszenia EHMA – European Hotel Managers Association. Paweł Lewtak, dyrektor generalny warszawskiego hotelu Polonia Palace, został wybrany wiceprezydentem, stając się tym samym pierwszym Polakiem w zarządzie organizacji. W 2021 r. zdobył nagrodę European Hotel Manager of the Year przyznawaną za szczególne zasługi dla prowadzonego hotelu i dla samej branży. Stowarzyszenie EHMA powstało w 1974 r. jako elitarna organizacja non profit i zrzesza obecnie ponad 400 przedstawicieli z 29 krajów, w tym 300 dyrektorów generalnych. Celem EHMA jest stworzenie platformy wymiany najlepszych praktyk i doświadczeń z uznanych hoteli w Europie. Organizacja promuje europejskie hotelarstwo i najlepsze tradycje branżowe wypracowane przez lata. Poprzez stosowanie etycznych praktyk, wymianę doświadczeń oraz dzielenie się know-how dąży do zapewnienia usług i standardów na najwyższym poziomie oraz do rozwoju branży w zgodzie z aktualnymi trendami i oczekiwaniami gości. – To dla mnie ogromne wyróżnienie znaleźć się wśród przedstawicieli krajów, które tradycję hotelarstwa mają we krwi – mówi Paweł Lewtak. – Z dumą wnoszę do zarządu i organizacji polską gościnność, otwartość i nowoczesny model biznesu, jaki z sukcesami praktykujemy w Polsce. Jako nowy zarząd chcemy się skupić na zwiększeniu zaangażowania członków organizacji poprzez edukację oraz rozbudowę naszej aplikacji. Chcemy kontynuować drogę wytyczoną przez naszych poprzedników, czyli podnoszenie standardów naszej branży poprzez wymianę doświadczeń, szkolenia, nowe technologie, inwestowanie w wiedzę i dalszy rozwój programu Young EHMA, czyli kształcenie przyszłych kadr managerskich. Podczas pierwszego od dwóch lat spotkania na żywo wybrano nowy zarząd organizacji na trzyletnią kadencję, dokonując jednocześnie zmiany pokoleniowej. Na czele EHMA stanął Panos Almyrantis, dyrektor hotelu Grand Hyatt z Aten, a drugim wiceprezydentem obok Pawła Lewtaka został Stephan Stokkermans, zarządzający nadmorskim kurortem Grand Hotel Huis ter Duin obok Amsterdamu. Obok wyboru nowego zarządu głównym celem spotkania była edukacja i networking oraz wypracowanie nowej wizji i misji organizacji. Zaprezentowano także odmienioną stronę internetową. Seminaria i wystąpienia prowadzone przez gości z całego świata dotykały najważniejszych kwestii współczesnego hotelarstwa, biznesu i nauki. Były nowości technologiczne, wykłady z psychologii, a w kuluarach wymiana doświadczeń z ostatnich, niełatwych lat, inspiracje i wzajemne wsparcie w duchu współpracy. Członkowie EHMA mają dostęp do wiedzy z pierwszej ręki, jednocześnie chętnie dzielą się informacjami, trendami i zmianami w swoich krajach. O organizację generalnego spotkania EHMA zabiegają największe miasta Europy. Wcześniejsza edycja odbyła się w Paryżu, kolejne planowane są w Lizbonie i Wenecji. – To ogromna promocja dla miasta i regionu. Tegoroczne spotkanie w Lugano Arte e Cultura było przygotowywane od wielu miesięcy, a pracował nad nim specjalnie powołany komitet organizacyjny, składający się z dyrektorów hoteli, reprezentantów sektora MICE i przedstawicieli miasta. Na konferencji prasowej pojawili się tłumnie dziennikarze zainteresowani merytorycznymi kwestiami branży, wychodzeniem z pandemii i nowymi kierunkami działalności EHMA – opowiada dyrektor generalny Polonia Palace. Gratulacje z okazji wyboru na wiceprezydenta EHMA. Proszę przybliżyć polskim hotelarzom, co to jest European Hotel Managers Association? Bardzo dziękuję. Jest to olbrzymi zaszczyt, ale i duża odpowiedzialność. Stowarzyszenie powstało w Rzymie w 1974 r., kiedy to niewielka grupa dyrektorów generalnych prestiżowych rzymskich hoteli postanowiła sformalizować swoją współpracę w zakresie wymiany doświadczeń oraz wspierania inicjatyw związanych z doskonaleniem zawodowym. Powołując do życia EHMA, członkowie założyciele od początku wierzyli, że gościnność i wysoka jakość muszą iść w parze z profesjonalnym serwisem. Z perspektywy czasu jest to oczywiste, ale pamiętajmy, że mówimy tu o latach 70., czyli o czasach pionierskich, kiedy to hotelarska Europa zaczęła przygotowywać się do boomu spowodowanego rozwojem masowej turystyki. Nie wspominając już, że to czas, kiedy zaczęto na większą skalę rozwijać projekty hotelowe o czysto biznesowym profilu. EHMA jest w pełni niezależną organizacją non profit i obecnie zrzesza prawie 400 przedstawicieli z 29 krajów, w tym 300 dyrektorów generalnych reprezentujących zarówno hotele sieciowe, jak i niezrzeszone. Głównym celem organizacji jest promocja europejskiego hotelarstwa i najlepszych tradycji branżowych. Wiem, że brzmi to górnolotnie, jednak kiedy spojrzymy na listę hoteli, które reprezentują członkowie, znajdziemy na niej perełki, ikony, które tę branżę zbudowały, m.in. hotel Principe Di Savoia w Mediolanie, Hôtel Ritz w Paryżu czy też Rome Cavali [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *