Autor: Jarosław Cybulski
W ślad za postępującymi zmianami w preferencjach alkoholowych Polaków wzrasta oferta win dostępnych na naszym rynku. Wina pije się coraz częściej i w coraz większych ilościach.
Kartę win można już znaleźć nie tylko w wytwornych, drogich restauracjach, ale także w miejscach bardziej dostępnych dla przeciętnego klienta.
Umiejętnie sprzedane wino może przynieść restauratorom spore zyski, jednak przed inwestycją w wino należy dokładnie zbadać rynek i pamiętać o kilku zasadach.
By przyciągnąć klientów, wielu restauratorów ambitnie myśli o zaplanowaniu karty win, zbudowaniu bogatej, dobrej oferty, ale zderzając się z twardą rzeczywistością, niejeden z nich idąc na łatwiznę wrzuca wina do jednego worka z mocnymi alkoholami.
Potem cały ten problem przekazuje osobie odpowiedzialnej za tzw. bar i zaopatrzenie, która - idąc po linii najmniejszego oporu - wybiera wina łatwo dostępne np. w supermarketach czy nawet stacjach benzynowych, masowe, mało konkurencyjne, które dostarczane są razem z piwem i alkoholem.
Jest to jedno z często stosowanych rozwiąz [...]
Kartę win można już znaleźć nie tylko w wytwornych, drogich restauracjach, ale także w miejscach bardziej dostępnych dla przeciętnego klienta.
Umiejętnie sprzedane wino może przynieść restauratorom spore zyski, jednak przed inwestycją w wino należy dokładnie zbadać rynek i pamiętać o kilku zasadach.
By przyciągnąć klientów, wielu restauratorów ambitnie myśli o zaplanowaniu karty win, zbudowaniu bogatej, dobrej oferty, ale zderzając się z twardą rzeczywistością, niejeden z nich idąc na łatwiznę wrzuca wina do jednego worka z mocnymi alkoholami.
Potem cały ten problem przekazuje osobie odpowiedzialnej za tzw. bar i zaopatrzenie, która - idąc po linii najmniejszego oporu - wybiera wina łatwo dostępne np. w supermarketach czy nawet stacjach benzynowych, masowe, mało konkurencyjne, które dostarczane są razem z piwem i alkoholem.
Lektura niezbędna dla początkującego sommeliera:
- Przewodnik Parkera po winach świata, (tom I-IV) Robert Parker, Wig-Press, Warszawa 2000
- Atlas win świata, Hugh Johnon, Wig-Press, Warszawa 2002
- 100 najlepszych win świata, Sylvie Girard-Lagorce, Rosner & Wspólnicy, Warszawa 2005
- Przewodnik po winach świata, Hugh Johnson, Wig-Press, Warszawa 2002/03/04
- Najlepsze wina Europy - praktyczny przewodnik po europejskich winach i winnicach, praca zbiorowa, Wydawnictwo Twój Styl, Warszawa 2001
- 101 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o winie, Andrew Jefferd, Prószyński i s-ka, Warszawa 2001
- Wino - praktyczny poradnik, Bertelsmann, Warszawa 2002
- Wino - porady dla smakoszy, Rolf Kriesi, Arkady, Warszawa 2001
- Seria Winoteka - Wszystko o winie, Ulrich Schweizer, Wiedza i Życie, Warszawa 2000
- Seria Winoteka - Wina czerwone, Wiedza i Życie, Warszawa 2001
- Degustacja win, Michael Schuster, Wig-Press, Warszawa 2001
- Kroniki wina, Marek Bieńczyk, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2001
- Tajemnice win, Carlos Falco, Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2002
- Wina Hiszpanii, Concha Baeza, Wydawnictwo Twój Styl, Warszawa 2001
- Wina - przewodnik, Dagmar Ehrlich, Muza, Warszawa 2001
Jest to jedno z często stosowanych rozwiąz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz