Grupa Epione, która w 2016 r. kupiła od PKP siedem połączonych kamienic przy ul. Dworcowej 3, obok 5-gwiazdkowego hotelu Monopol, planuje otworzyć w nich kompleks z dwiema, nieobecnymi jeszcze na polskim rynku, markami sieci Marriott: Fairfield Inn & Suites i Portofio Tribute – wynika z informacji „Hotelarza”. Łącznie znaleźć ma się tam ok. 200 pokoi.
Dworcowa 3 to zespół kamienic wybudowanych w latach 70. XIX wieku. Grupa Epione – prowadząca sieć specjalistycznych placówek medycznych w Katowicach – od początku planowała przeznaczyć je pod działalność komercyjną. Jak informuje firma na stronie inwestycji: „Obecnie prowadzone są rozmowy w procesie komercjalizacji budynku z firmami z sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, jak również przestrzeni biurowej. Prace architektoniczne przygotowują do rewitalizacji i nadbudowy dwóch kondygnacji budynku wraz z historyczną kopułą”. Jak dowiedział się „Hotelarz”, ostatecznie zdecydowała się na stworzenie tam dwub r a n d o w e g o kompleksu Marriotta, w którym po ok. 100 pokoi działało będzie pod markami Fairfield i Portfolio. Stworzona w latach 80. marka Fairfield została wprowadzona do Europy w 2021 r. Na świecie działa pod nią ok. 1,1 tys. hoteli, z czego ponad 1 tys. w USA i Kanadzie. Pozycjonowana jest w 3-gwiazdkowym segmencie midscale/economy z takimi markami jak Hampton by Hilton, Holiday Inn Express, ibis. Z kolei Tribute Portfolio to stworzony w połowie ubiegłej dekady soft brand butikowych hoteli w 4-gwiazdkowej kategorii upscale, jak Curio Collection by Hilton. Obecnie działa pod nią ok. 60 hoteli, a w Polsce podpisano już umowy na obiekty w Krakowie, Gdańsku i Warszawie w historycznych budynkach. Ul. Dworcowa przez wiele lat była zaniedbaną okolicą „po drugiej stronie dworca”, ale ostatnio przekształca się w nowy deptak połączony ul. Mariacką z odnawianym budynkiem Starego Dworca. •
Dworcowa 3 to zespół kamienic wybudowanych w latach 70. XIX wieku. Grupa Epione – prowadząca sieć specjalistycznych placówek medycznych w Katowicach – od początku planowała przeznaczyć je pod działalność komercyjną. Jak informuje firma na stronie inwestycji: „Obecnie prowadzone są rozmowy w procesie komercjalizacji budynku z firmami z sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego, jak również przestrzeni biurowej. Prace architektoniczne przygotowują do rewitalizacji i nadbudowy dwóch kondygnacji budynku wraz z historyczną kopułą”. Jak dowiedział się „Hotelarz”, ostatecznie zdecydowała się na stworzenie tam dwub r a n d o w e g o kompleksu Marriotta, w którym po ok. 100 pokoi działało będzie pod markami Fairfield i Portfolio. Stworzona w latach 80. marka Fairfield została wprowadzona do Europy w 2021 r. Na świecie działa pod nią ok. 1,1 tys. hoteli, z czego ponad 1 tys. w USA i Kanadzie. Pozycjonowana jest w 3-gwiazdkowym segmencie midscale/economy z takimi markami jak Hampton by Hilton, Holiday Inn Express, ibis. Z kolei Tribute Portfolio to stworzony w połowie ubiegłej dekady soft brand butikowych hoteli w 4-gwiazdkowej kategorii upscale, jak Curio Collection by Hilton. Obecnie działa pod nią ok. 60 hoteli, a w Polsce podpisano już umowy na obiekty w Krakowie, Gdańsku i Warszawie w historycznych budynkach. Ul. Dworcowa przez wiele lat była zaniedbaną okolicą „po drugiej stronie dworca”, ale ostatnio przekształca się w nowy deptak połączony ul. Mariacką z odnawianym budynkiem Starego Dworca. •
Dodaj komentarz