Pandemia napędza cyfryzację, ale co to w praktyce oznacza dla hoteli? Jak zmieniły się oczekiwania gości pod tym względem? Czy są jakieś technologie i produkty, które szczególnie sprawdziły się podczas pandemii? Na jakie największe bariery przy wdrożeniu napotykają hotele? O tym między innymi rozmawiali hotelarze i dostawcy rozwiązań technologicznych na naszej konferencji Hotel Trends Poland & CEE podczas panelu o nowych technologiach w hotelarstwie moderowanego przez Damiana Józefowicza z firmy Profitroom.
CO ZMIENIŁA PANDEMIA Z PERSPEKTYWY PREFERENCJI GOŚCI? CZY OCZEKUJĄ CZEGOŚ NOWEGO I INNEGO OD HOTELI NIŻ WCZEŚNIEJ?
Sabina Bartyzel, SVP operations, Accor Eastern Europe: Pandemia zmieniła wiele rzeczy. Dlaczego dziś rozmawiamy o digitalizacji? Bo pandemia w dużej mierze wpłynęła na postrzeganie bezpieczeństwa w naszych hotelach. I to jest ta podstawowa zmiana preferencji, jeśli chodzi o naszych gości. Waga bezpieczeństwa bardzo wzrosła. Pamiętamy, jak wyglądał początek pandemii – wszyscy od rana do wieczora pracowaliśmy nad różnego rodzaju procedurami, nie wiedząc, jak podejść do wielu zagadnień, bo znaleźliśmy się w naprawdę nowej rzeczywistości. Teraz już je wypracowaliśmy, a podstawą była kwestia bezpieczeństwa, którego oczekują goście. I to przyczyniło się do przyspieszenia digitalizacji w hotelarstwie. Kolejną rzeczą jest elastyczność warunków rezerwacji. To jest coś, co zostało wprowadzone przez hotele na początku pandemii, ale teraz to kontynuujemy – rezerwacje flex albo semi-flex bez przedpłat, bo wiemy, że ten czynnik niepewności na rynku jest bardzo mocny. Sytuacja o tyle się poprawia, jak zauważyliśmy globalnie w Accorze na przykładzie 1,1 tys. własnych hoteli w okresie od czerwca do sierpnia, że wydłużył się nieco czas wyprzedzenia rezerwacji. W tym samym okresie rok wcześniej rezerwacje wpływały dosłownie z dzisiaj na jutro, 75 proc. było w okresie do 14 dni, teraz 75 proc. było w okresie do 30 dni.
Agnieszka Dyk, dyrektor generalna Vislow Resort w Wiśle:
Kwestia bezpieczeństwa i elastycznych warunków rezerwacji to rzeczywiście obecnie kluczowe aspekty dla każdego hotelu, ale poza tym gość ma te same oczekiwania co wcześniej. Chce przyjechać do obiektu, w naszym przypadku resortowego, gdzie uzyska komfort i możliwość swobodnego spędzania czasu. Mimo że dążymy do wprowadzania technologii tzw. contactless, to nie znaczy, że gość w 100 proc. tego oczekuje. On nadal chce bezpośredniego kontaktu. Z jednej strony więc musimy mieć na uwadze wszystkie restrykcje związane z obostrzeniami i je stosować, z drugiej zaś – pamiętać, że cały czas to jest ten sam gość, który chce rozmowy i potrzebuje, żeby jego pobyt był jak najbardziej spersonalizowany pod jego potrzeby.
My wprowadziliśmy różnego rodzaju rozwiązania – nawet nie z powodu pandemii, ale bardziej ze względów ekologicznych – które miały zaoferować pewne usługi bez konieczności bezpośredniego kontaktu np. z recepcją. Ale gość i tak chce przyjść na recepcję, chce żeby mu udzielić szczegółowych informacji, chce porozmawiać o tym, jak może spędzić wolny czas w okolicy. I żaden tablet, żadne rozwiązania telewizyjne itp., które umożliwiają gościom ograniczenie kontaktu z personelem, tego nie zastąpią. Więc potrzeby gości się nie zmieniły, tylko doszły dodatkowe aspekty, które są w jakiś sposób, można powiedzieć, wymuszone, bo dwa lata temu byśmy o nich nie mówili.
Kajetan Makowiec, key account manager, IT enterprise B2B, Samsung Electronics: Z naszej perspektywy mogę dodać, że robiąc badania i analizując, czego oczekuje gość biznesowy, dowiedzieliśmy się, że przede wszystkim tego, żeby telewizor w pokoju był drugim monitorem, żeby można się było podłączyć po podróży, zalogować się do systemu i dalej popracować. Z kolei jeśli chodzi o klienta rodzinnego z dziećmi, to przede wszystkim oczekuje, żeby można było obejrzeć ulubiony serial z Netfliksa czy bajkę z YouTuba na dużym ekranie w pokoju czy w strefie wspólnej dla dzieci.
MOBILE CHECK-IN – CZY PANDEMIA PRZYŚPIESZYŁA WPROWADZANIE TEGO ROZWIĄZANIA, A GOŚCIE SĄ BARDZIEJ CHĘTNI, ŻEBY Z NIEGO KORZYSTAĆ
Magdalena Ziętek, dyrektor generalna Dune Beach Resort w Mielnie: My wprowadziliśmy to rozwiązanie w tym roku, bo widzieliśmy, że jest taka potrzeba i gość chce być zaopiekowany już wcześniej, żeby mieć te formalności z gło [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz