W przyszłym roku pojawi się w Polsce największa sieć hoteli franczyzowych Wyndham Hotel Group ze swoją marką ekonomiczną Super 8. Do wejścia przygotowuje się też niemiecka sieć Motel One, a także Steigenberger z marką InterCity Hotels.- W 2011 roku powinny otworzyć się przynajmniej trzy obiekty Super 8 – mówi Alex Kloszewski, Partner w dziale Hospitality Colliers International w wywiadzie dla grudniowego wydania "Hotelarza". - Są produkty 1,5–gwiazdowe w konstrukcji modułowej. Będą stawiane w całej Polsce, głównie przy drogach, w miejscach, które generują ruch np. przy stacjach benzynowych, ale musi tam być też coś jeszcze, np. industrial park, logistyka itp. Będziemy też szukać miejsc przy trasach wylotowych w miastach. To będą wystandaryzowane obiekty, w których nocleg w dni powszednie kosztował będzie 199 zł, a w weekendy 99 zł z internetem w cenie. A ponieważ są to inwestycje niskonakładowe, powinny być zyskowne już przy 35 proc. obłożenia.
Wyndham Hotel Group to największa na świecie sieć hotelarska, w której ramach działa 7,2 tys. obiektów z 593 tys. pokoi w 66 krajach. Wszystkie obiekty działają na zasadzie franczyzy. Do marek Wyndhama należą też m.in. Ramada, Days Inn i Travelodge. Super 8 jest największą siecią motelową działającą głównie w Ameryce Północnej i dziesiąta marką na świecie pod względem liczby pokoi, których oferuje ponad 130 tys. Łącznie należy do niej ok. 2,1 tys. obiektów. W ramach noclegu oferuje darmowy Internet i śniadanie
– Sieć, o której słychać coraz głośniej, że chce wejść do Polski to niemiecki Steigenberger ze swoją popularną na tamtejszym rynku marką ekonomiczna InterCity Hotel, która szuka lokalizacji głównie przy dworcach – mów Alex Kloszewski. Steigenberger Hotel Group posiada dwie marki, wyżej pozycjonowaną Steigenberger Hotels & Resort i miejską InterCityHotel, w której ramach działa ponad 30 hoteli, głównie w Niemczech. Sieć Steigenberger została założona w 1930 roku i do ubiegłego roku należała do rodziny Steigenbergerów. Wówczas odkupił ją Egyptian Travco Group International Holding, jedna z największych arabskich grup turystycznych z centralą w Kairze.
– Nad projektem w Warszawie pracuje już Motel One, sieć 3–gwiazdkowych hoteli, które cieszą się bardzo dużym powodzeniem w Niemczech i Austrii – informuje Alex Kloszewski. Motel One posiada 30 nowoczesnych hoteli w Niemczech, które według założeń sieci, mają wyznaczać nowe trendy w hotelarstwie. Jak deklaruje sieć, „naszym celem jest szybki rozwój w całej Europie”, powstało też biuro do rozwoju marki w Europie Środkowo–Wschodniej. Ceny noclegów zaczynają się od 49 euro. Pierwszych otwarć koteli InterCity i Motel One należy się spodziewać w 2012 roku.
Źródło: Hotelarz
Dodaj komentarz