Autor: Opr. Piotr Stawiński
Jak zachować równowagę między potrzebami firmy a potrzebami jej pracowników.
„Kochaj swój personel”. To sekret prowadzenia hotelu odnoszącego sukcesy. Jest to podstawowa rada i niezbędna mantra dla hotelarstwa, które w swojej istocie jest biznesem opartym na ludziach i polega w dużej mierze na koordynacji pracy zespołu ludzi, którzy mają wspólny cel. Ta mantra jest wystawiana na próbę podczas kryzysów, takich jak obecna pandemia, bo w obliczu niepewności i trudności gospodarczych managerowie muszą zachować równowagę między potrzebami firmy a potrzebami jej pracowników.
Jak być dobrym managerem w dzisiejszych czasach? Jakich umiejętności managerskich potrzebuję, aby odnieść sukces na obecnym rynku? Te pytania muszą sobie stawiać teraz wszyscy managerowie hoteli, gdy z jednej strony zmagają się z wielomiesięcznym brakiem przychodów i stratami, z drugiej zaś z trudnym rynkiem rosnących kosztów wszystkiego, a przede wszystkim z brakiem pracowników, którzy odchodzą do bardziej stabilnych branż. Zadawanie pytań i uczenie się jest samo w sobie kluczem do sukcesu na stanowisku kierowniczym. Samoświadomość i chęć doskonalenia się to dwie podstawowe cechy każdego dobrego managera. Rok 2021 jest niezwykle trudny, może nawet trudniejszych niż 2020, ale jest też druga strona medalu: pozwala stać się silniejszym managerem z zupełnie nowym zestawem umiejętności, na których można oprzeć swoją karierę w przyszłości i rozwinąć się zawodowo. Inwestując w budowanie wartościowych relacji ze swoimi współpracownikami, można zyskać ich szacunek i lojalność, które przydadzą się zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Serwis HotelTechReport przygotował 9 wskazówek, jak stać się lepszym managerem w trudnych czasach.
1. Dobry manager hotelu musi być uczciwy i obiektywny
Zawsze bądź szczery i uczciwy wobec swoich pracowników. Nie ukrywaj prawdy przed nimi, nie sprawiaj wrażenia obojętnego, nieuchwytnego, wymijającego w kontaktach i niedbającego o ich sprawy. Pracownicy i tak przejrzą wszelkie bzdury, więc najlepiej jest być tak szczerym, jak to możliwe (nie będąc przy tym złośliwym). W czasie, gdy stres i emocje sięgają zenitu, staraj się być obiektywny. To pomaga zachować rozsądek i bezstronne podejście. Zbyt głębokie angażowanie się w emocje może prowadzić do niespójnych doświadczeń poszczególnych pracowników. To z kolei rodzi poczucie niesprawiedliwości i urazy, ponieważ poszczególne osoby mogą poczuć, że są traktowane inaczej. Unikaj tego i pozostań zarówno obiektywny, jak i uczciwy.
2. Zarządzanie hotelem odbywa się w lobby. Wyjdź z biura
Kiedy czasy są trudne, najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest to, że personel pomyśli, iż ukrywasz się w swoim biurze. Wejdź „w hotel” i bądź na bieżąco ze wszystkimi aspektami jego funkcjonowania. Lepiej zrozumiesz aktualne nastroje i potrzeby operacyjne. Nazywa się to zarządzaniem przez spacerowanie i sprawia, że jesteś widoczny dla personelu. Dajesz mu przykład i pokazujesz, że jesteś aktywny i zaangażowany, a nie ukrywasz się przed nim. Bycie widocznym to również świetny sposób na zapewnienie najlepszej jakości guest experience. Witanie gości i bycie dostępnym, aby odpowiedzieć na ich uwagi i wątpliwości, pozwala być na bieżąco z ich potrzebami – to spersonalizowane podejście, które zach [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz