Personalia

Awansy kadrowe w sieci Q Hotel


W związku z ponownym otwarciem hoteli oraz planowanym na przełomie 2021/2022 roku startem największego w sieci – Q Hotelu Plus Wrocław Bielany z 201 pokojami, grupa Q Hotel postawiła na szereg awansów wewnętrznych, doceniając w ten sposób zgromadzone przez pracowników doświadczenie.

Przemysław Winiarski, po ponad dwóch latach rozwijania Q Hotelu Plus Wrocław, objął stanowisko cluster directora wrocławskich obiektów. Teraz sprawuje pieczę nad obecnym 4­gwiazdkowym hotelem oraz odpowiada za otwarcie nowego w Bielanach. Wspiera go związany z siecią od początku jej istnienia Patryk Daszuta, który awansował na stanowisko resident managera Q Hotelu Plus Wrocław, odpowiadając za jego operacyjne funkcjonowanie. Na stanowisko cluster sales managera hoteli wrocławskich awansowała Magdalena Jaszowska, odpowiadająca dotychczas za pierwszy obiekt sieci w mieście. Podobne zmiany nastąpiły w krakowskich hotelach. Joanna Andruchów związana z siecią od 2015 r., najpierw jako kierownik pionu hotelowego, a następnie dyrektor 3­gwiazdkowego Q Hotelu Kraków oraz od lutego 2020 r. pełniąca obowiązki dyrektora 4­gwiazdkowego Q Hotelu Plus Kraków, objęła stanowisko cluster directora obydwu obiektów. W działaniach operacyjnych wspierają ją jako resident managerki: w Q Hotel Plus Krystyna Szatkowska, pełniąca poprzednio funkcję kierownik gastronomii, a w Q Hotelu Bogumiła Mędrala-Kliś, wcześniej kierownik recepcji. Cluster sales directorem krakowskich hoteli została Anna Cyganik, wcześniej zarządzająca sprzedażą w Q Hotel Plus.

Maciej Knyrek dyrektorem generalnym Park Inn by Radisson Poznań


Maciej Knyrek, ostatnio dyrektor generalny powstającego w Szczecinie hotelu Courtyard by Marriott, objął zarządzanie hotelem Park Inn by Radisson Poznań. Karierę rozpoczynał w hotelu Radisson w Szczecinie, gdzie pracował osiem lat, dochodząc do stanowiska kierownika recepcji. W 2000 r. rozpoczął pracę w zespole przygotowującym otwarcie hotelu Holiday Inn we Wrocławiu jako resident manager, a po roku został dyrektorem generalnym. W 2009 r. odpowiadał za zmianę marki hotelu z Holiday Inn na Scandic. W 2015 r. objął stanowisko dyrektora generalnego powstają- cego we Wrocławiu, pierwszego w Polsce hotelu pod marką AC Hotel by Marriott. W 2017 r. został też dyrektorem regionalnym IGHP na Dolny Śląsk. Od września 2019 r. przygotowywał do wprowadzenia na rynek Courtyard by Marriott w Szczecinie, którego otwarcie zostało opóźnione przez pandemię. Od kilku lat jest trenerem w Akademii Hotelarza.

Nowy dyrektor generalny Crystal Mountain w Wiśle


Maciej Kaczmarczyk, wcześniej m.in. dyrektor generalny Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej, objął zarządzanie 5­gwiazdkowym Crystal Mountain Resort w Wiśle z 491 pokojami, otwartym w lutym tego roku. Z branżą hotelarską zwią- zany jest od blisko 15 lat. Zaczynał w hotelu Hyatt Regency w Greenville w Karolinie Południowej. Po powrocie do Polski w 2001 r. trafił do nowo otwieranego hotelu Holiday Inn w Krakowie, najpierw jako kierownik recepcji, wkrótce awansował na stanowisko resident managera, a w 2006 r. został dyrektorem operacyjnym i ds. rozwoju, gdy hotel rozbudowywał się o 85 pokoi i centrum konferencyjne. W 2015 r. został dyrektorem generalnym nowo otwieranego Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej, a w 2017 r. business development managerem w spółce będącej właścicielem tego hotelu.

Tomasz Szyszka dyrektorem sprzedaży hotelu Bristol, a Luxury Collection


Z początkiem czerwca Tomasz Szyszka objął stanowisko dyrektora sprzeda- ży hotelu Bristol, a Luxury Collection Warszawa sieci Marriott International. Z bran- żą hotelarską związany jest od ponad 20 lat. W latach 2011­2013 był dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu hotelu Sheraton Sopot Conference Center & Spa, a od 2013 do 2016 r. dyrektorem sprzedaży na Polskę i Litwę sieci Louvre Hotels Group. W 2014 r. był nominowany do tytułu Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Hotelach Sieciowych. W 2016 r. został dyrektorem ds. rozwoju biznesu w dwumarkowym kompleksie DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton w Krakowie, a dwa lata później przeszedł do warszawskiego Hiltona, gdzie jako commercial director odpowiadał za obszary sprzedaży, marketingu oraz revenue. – Doświadczenie i wiedza Tomasza są dla nas niezwykle cenne. W tym roku nasz hotel obchodzi swoje 120­lecie, dodatkowo ruszamy z remontem naszego legendarnego lobby. Wierzymy, że będzie to przełomowy czas nie tylko dla nas, ale i dla Tomasza, na którego czekają nowe wyzwania – mówi Piotr Bubnowski, hotel manager Bristol, a Luxury Collection.

Paweł Lewtak z tytułem European Hotel Manager of the Year 2021


Paweł Lewtak, dyrektor generalny warszawskiego hotelu Polonia Palace, a także członek zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena” (oraz autor „Hotelarza”) otrzymał tytuł European Hotel Manager of the Year 2021 podczas uroczystej gali Europejskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Hoteli – European Hotel Managers Association (EHMA). Nagroda ta jest przyznawana co roku jednemu z członków stowarzyszenia, wybranemu przez zarząd spośród trzech nominowanych. W ub.r. głosami członków EHMA Paweł Lewtak znalazł się w trzyosobowym finale w uznaniu osiągnięć zawodowych w swojej 20­letniej karierze hotelarskiej na stanowiskach managerskich, zarówno w obiektach sieciowych, jak i niezależnych. Teraz otrzymał nagrodę i tym samym został pierwszym uhonorowanym reprezentantem Europy Środkowej. – Bardzo się cieszę z tej nagrody, którą odbieram jako pozytywny akcent po niezwykle wymagającym, dla całej naszej branży i na całym świecie, roku pandemii, czasie pełnym wyzwań i trudnych decyzji. Od zawsze powtarzam, że za każdą nagrodą, sukcesem, tytu- łem stoi zespół ludzi – profesjonalnych, oddanych, pełnych pasji i poświęcenia. Na sukces pracuje cały sztab i jestem szczęśliwy, że mam za sobą zaufany zespół, z którym wspólnie przetrwaliśmy trudny czas, a teraz wracamy do normalności i razem świętujemy nasze małe sukcesy – stopniowe otwieranie hoteli, gastronomii, powracających gości i świetne opinie w internecie – mówi Paweł Lewtak. – Nagroda cieszy podwójnie. Europa Środkowa nareszcie została dostrzeżona i doceniona na hotelarskiej mapie w tej części świata. Jestem dumny, że Polska może się pochwalić wieloma wspaniałymi obiektami, perełkami architektonicznymi, świetną obsługą, doskonałymi ofertami i jakością. To zaszczyt reprezentować nasz rynek, który rozwija się bardzo dynamicznie i wysoko zawiesza poprzeczkę zagranicznym markom. Bardzo bym chciał, aby więcej managerów z Polski dołączyło do EHMA. Uważam, że mogą wiele wnieść do organizacji, ale także czerpać z know­how innych członków, a tym samym rozwijać swoje obiekty, kształcić kadry, inwestować w wiedzę i podnosić standardy. Stowarzyszenie EHMA powstało w 1974 r. w Rzymie jako elitarna organizacja non­profit i zrzesza obecnie ponad 400 przedstawicieli z 29 krajów, w tym 300 dyrektorów generalnych. Celem EHMA jest stworzenie platformy wymiany najlepszych praktyk i doświadczeń z uznanych hoteli w Europie. Członkowie stowarzyszenia regularnie uczestniczą w spotkaniach, konferencjach i wydarzeniach, podczas których nacisk kładzie się na część merytoryczną, networking, innowacje w branży oraz rozwój i szkolenia.

Anna Chwałko dyrektor regionalną IGHP na Śląsku


Anna Chwałko, dyrektor generalna hotelu Best Western Mariacki oraz Browaru Mariacki w Katowicach, została dyrektor regionalną Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w województwie śląskim. Z branżą hotelarską i turystyczną związana jest od blisko 20 lat. Od 2016 r. zajmuje stanowisko dyrektora hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach, które otwierała. W latach 2014­2016 była dyrektorem Best Western Plus Q Hotelu we Wrocławiu od jego otwarcia. Wcześniej od roku 2009 była dyrektorem hotelu Diament we Wrocławiu, z którym rozpoczynała swoją współpracę w dziale sprzedaży. – Jako przedstawiciel hotelu należącego do IGHP niejednokrotnie przekona- łam się, że wiedza i merytoryczne wsparcie izby, w zakresie chociażby nowych regulacji prawnych, RODO, szkoleń branżowych dla całej kadry na przestrzeni ostatnich lat, dla mnie jako hotelarza były bardzo pomocne. Tym bardziej się cieszę, że mogę rozpocząć tę współpracę na nowej płaszczyźnie – mówi Anna Chwałko. Na stanowisku dyrektor regionalnej IGHP zastą- piła Katarzynę Gaweł, dyrektor Q Hotel Plus Katowice


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *