Wiedza na temat wyników

Autor: Jacek Piasta
Jacek Piasta
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki Investon będącej właścicielem sieci hoteli Ideal

Temat, który chcę poruszyć dzisiaj, dotyczy - wbrew pozorom - bardzo wielu przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce. Z korespondencji, jaką co roku otrzymuję w grudniu i styczniu, wyłania się obraz obiektów hotelowych, które można malowniczo porównać do "okrętu na wzburzonym oceanie, z dobrą załogą, dzielnym kapitanem, ale... bez mapy". I jak tu trafić do celu?


Celem każdego obiektu hotelarskiego, według kryteriów ekonomicznych, jest generowanie zysku (rzecz nie dotyczy obiektów typu non-profit). Zdecydowanie upraszczając, zysk jest różnicą między wartością zrealizowanej sprzedaży (przychodami) a wszelkimi kosztami, jakie pojawiają się w obiekcie. Na jaką część wyniku ekonomicznego ma wpływ zarówno kierownictwo, jak i personel hotelu? Na tzw. wynik operacyjny.

Najprościej mówiąc (a znakomite i wyczerpujące definicje wyniku operacyjnego, wraz z komentarzami, były przytaczane w "Hotelarzu" nie raz) wynik operacyjny to różnica pomiędzy przychodami (netto) ze sprzedaży a kosztami działalności operacyjnej obiektu, z których wyłącza się amortyzację.

Znać plany i odpowiadać za realizację
Menedżerowie hoteli, komórek sprzedaży, kierownicy recepcji, szefowie kuchni, kierown [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *