KPMG: Luksusowe hotele i SPA – w 2020 r. wartość sprzedaży spadła o połowę. Ale najszybciej się odbuduje

Żadna inna kategoria dóbr luksusowych nie została w takim stopniu dotknięta przez pandemię, jak rynek luksusowych hoteli i SPA. Wartość sprzedaży tego typu usług spadła o 50,1 proc. – wynika z raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” przygotowanego przez firmę audytorską KPMG. Ale też ma się najszybciej odbudowywać w średniorocznym tempie blisko 30 proc. do 2025 r. W2020 r. polska gospodarka po raz pierwszy od 30 lat zanotowała recesję. Sytuacja gospodarcza związana z pandemią odbiła się również na rynku dóbr luksusowych, który zmalał o 4,9 proc. w porównaniu z rokiem 2019 i osiągnął wartość 24 mld zł. Relatywnie niski spadek wartości całego rynku wynika z faktu, że największy segment – samochody luksusowe i premium – zanotował spadek tylko o 1,6 proc. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w sektorze luksusowych hoteli i SPA. W ostatnich latach rynek ten rósł w dwucyfrowym tempie. Średnioroczna dynamika wzrostu sprzedaży usług w obiektach 4- i 5-gwiazdkowych w latach 2014-2019 wynosiła 13,6 proc. A w 2020 r. rynek skurczył się o połowę, do poziomu 748,1 mln zł, bo hotelarze nie mogli zrekompensować ograniczenia działalności, przenosząc się do sieci, tak jak uczyniło to wielu przedsiębiorców z sektorów dóbr konsumpcyjnych. Za to bardzo optymistyczne są pro [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *