Autor: Zbyszek Bugaj
Tendencje w biznesie turystycznym i hotelowym w 2006 roku
Rok 2005 zakończył się bardzo dobrze dla światowego przemysłu hotelowego i turystycznego. Osiągnięto lepsze wyniki, niż w najlepszym dla tego sektora roku 2000. Nowy, 2006 Rok zapowiada się jeszcze lepiej - pomimo zagrożenia terroryzmem, katastrof naturalnych, rosnących kosztów ropy i stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Analizy obserwatorów rynku wskazują, że warto w tym roku zwrócić uwagę na kilka tendencji np. rosnące zapotrzebowanie na obiekty spa i stale rosnącą liczbę konferencji
1 Zapotrzebowanie na podróże związane z wypoczynkiem będzie rosło szybciej niż na podróże biznesowe. Już obecnie jest znacząco więcej podróżujących samolotami w celach wypoczynkowych, rezerwujących hotele niż w celach biznesowych. Ta różnica wzrośnie w roku 2006.
2 Coraz więcej podróżujących w celach wypoczynkowych będzie wybierało statki wycieczkowe i tzw. "timeshare" jako alternatywę dla konwencjonalnych hoteli i pensjonatów. Zapotrzebowanie na transatlantyki będzie wynikać z faktu, że na rynek wejdą jeszcze większe i wspanialsze statki tzw. "floating resorts", czyli pływające miasteczka. Będą one oferować wyjątkowo niskie ceny. [...]
Rok 2005 zakończył się bardzo dobrze dla światowego przemysłu hotelowego i turystycznego. Osiągnięto lepsze wyniki, niż w najlepszym dla tego sektora roku 2000. Nowy, 2006 Rok zapowiada się jeszcze lepiej - pomimo zagrożenia terroryzmem, katastrof naturalnych, rosnących kosztów ropy i stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Analizy obserwatorów rynku wskazują, że warto w tym roku zwrócić uwagę na kilka tendencji np. rosnące zapotrzebowanie na obiekty spa i stale rosnącą liczbę konferencji
1 Zapotrzebowanie na podróże związane z wypoczynkiem będzie rosło szybciej niż na podróże biznesowe. Już obecnie jest znacząco więcej podróżujących samolotami w celach wypoczynkowych, rezerwujących hotele niż w celach biznesowych. Ta różnica wzrośnie w roku 2006.
2 Coraz więcej podróżujących w celach wypoczynkowych będzie wybierało statki wycieczkowe i tzw. "timeshare" jako alternatywę dla konwencjonalnych hoteli i pensjonatów. Zapotrzebowanie na transatlantyki będzie wynikać z faktu, że na rynek wejdą jeszcze większe i wspanialsze statki tzw. "floating resorts", czyli pływające miasteczka. Będą one oferować wyjątkowo niskie ceny. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz