Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju
w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy
i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Analiza wrażliwości to ważne narzędzie analityczne, przydatne w badaniu bieżących, efektów operacyjnych i czynników je kształtujących, podejmowaniu decyzji codziennych i strategicznych. Opracowując modele przydatne w symulacjach musimy bardzo dokładnie poznać wyniki hotelu i każdej prowad/.ontij działalności. Korzyść jest wiqc podwójna: dogłębna analiza sytuacji i narzędzie przydatne przy podejmowaniu decyzji kształtujących przyszłość.
Symulacje z zastosowaniem modeli do prognozowania
Poprzedni artykuł poświecony był wpływowi zmian frekwencji na wyniki hotelu. Zapoznaliśmy się z kilkoma scenariuszami, zbudowanymi przy wykorzystaniu modelu. Dzisiaj zobaczymy kilka kolejnych, które pokażą, jak mogą zmieniać się wyniki przy wahaniach średniej ceny pokoju, a więc następnego niezwykle istotnego parametru decydującego o efektach hotelu. W tabeli zaprezentowałam cztery scenariusze odzxvierciedlające zachowanie wynika operacyjnego brutto przy rożnym poziomie cen.
[...]
Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju
w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy
i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Analiza wrażliwości to ważne narzędzie analityczne, przydatne w badaniu bieżących, efektów operacyjnych i czynników je kształtujących, podejmowaniu decyzji codziennych i strategicznych. Opracowując modele przydatne w symulacjach musimy bardzo dokładnie poznać wyniki hotelu i każdej prowad/.ontij działalności. Korzyść jest wiqc podwójna: dogłębna analiza sytuacji i narzędzie przydatne przy podejmowaniu decyzji kształtujących przyszłość.
Symulacje z zastosowaniem modeli do prognozowania
Poprzedni artykuł poświecony był wpływowi zmian frekwencji na wyniki hotelu. Zapoznaliśmy się z kilkoma scenariuszami, zbudowanymi przy wykorzystaniu modelu. Dzisiaj zobaczymy kilka kolejnych, które pokażą, jak mogą zmieniać się wyniki przy wahaniach średniej ceny pokoju, a więc następnego niezwykle istotnego parametru decydującego o efektach hotelu. W tabeli zaprezentowałam cztery scenariusze odzxvierciedlające zachowanie wynika operacyjnego brutto przy rożnym poziomie cen.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz