Brak problemów z płynnością.Płynność finansowa w sektorze usług hotelarskich w Polsce – analiza sektorowa – cz. V

Autor: Adam Katowski
Adam Katowski
Autor, doktor nauk ekonomicznych,
jest analitykiem w firmie PONT-info zajmującej
się analizą statystyczną wybranych sektorów gospodarki.
Jest także pracownikiem naukowym Katedry Zarządzania Strategicznego
w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie

Wskaźniki płynności w sektorze ustug hotelarskich spełniają wymogi instytucji finansowych. Można przyjąć ogólne założenie o braku trudności płatniczych w branży związanych z nadwyżką zasobów gotówkowych pozostających do dyspozycji właścicieli hoteli, moteli i pensjonatów

Ostatnią cześć analizy sektorowej ustug hotelarskich w Polsce chciałbym poświecić ocenie poziomu płynności finansowej w sektorze. Wskaźniki płynności finansowej   służą   do   oceny   sytuacji  płatniczej   firm w sektorze w krótkim okresie czasu, tj. poniżej jednego roku. Dzięki analizie płynności finansowej można ocenić zdolność przedsiębiorstw z danego sektora w zakresie: gospodarowania środkami pieniężnymi, ściągania należności oraz terminowego realizowania swoich zobowiązań krótkoterminowych ze środków obrotowych. Do oceny tej zdolności wykorzystuje się najczęściej: wskaźnik bieżącej płynności, oraz wskaźnik podwyższonej płynności.

Źródło: PONT- Info gospodarka

Wskaźnik bieżącej płynności - obliczany jest jako stosunek majątku obrotowego do zobowiązań bieżących. Pokazuje, ile razy aktywa bieżące są większe od zobowiązań bieżących. Im wartość wskaźnika wyższa w danym sektorze, tym zdolność przedsiębiorstw tego sektora do spłaty swoich zobowiązań krótkoterminowych jest większa. T od [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *