Autor: Joanna Kulesza pełni funkcję head of customer success, Izabela Jaśkowiak jest revenue expertem w firmie Profitroom
Nigdy wcześniej pozyskiwanie rezerwacji nie miało tak dużego znaczenia jak teraz. W dobie pandemii kluczowe jest generowanie przychodów z ograniczeniem kosztów. Odpowiedzią na to wyzwanie jest strategia direct booking.
Od czego rozpocząć realizację strategii direct booking, jeśli wcześniej to nie był priorytet w hotelu? Wystarczy aktywnie zaangażować swoich pracowników i wykorzystać dostępne narzędzia. Poniżej kilka podstawowych zagadnień, które pomogą pozyskać mniej kosztochłonne rezerwacje. Recepcja, sprzedaż, marketing – spójność działań kluczem do sukcesu Osoby/działy wykonujące powyższe obowiązki mają bezpośredni wpływ na sukces rezerwacji bezpośrednich w obiekcie.
Należy upewnić się, że:
• pracownicy recepcji dobrze znają ofertę obiektu,
• komunikują się z gościem językiem korzyści,
• potrafią dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb gościa. Konieczna jest również dbałość o prezentację oferty. Upewnijmy się, że oferty, które publikujemy, posiadają:
• nazwę, która zaciekawi docelową grupę odbiorców,
• zdjęcie, które oddaje klimat oferty,
• łatwy i przejrzysty opis oferty,
• warunki anulacji. Po każdej rozmowie należy przesłać do gościa podsumowanie z propozycjami pobytu. Tutaj pomocne [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz