Modne i bogate restauracje w Nowym Jorku czy Londynie w celu utrzymania swojego statusu aranżują wnętrza na nowo co rok lub dwa lata. Zamiast w we wzornictwo lepiej więc zainwestować w dobrej klasy sprzęt kuchenny. Będzie służył przez całe lata
Restauracja nie jest monumentem zbudowanym na cześć właścicieli hotelu. Jej podstawowa funkcja to praca w służbie zadowolenia gości i zaspokajania ich kulinarnych wymagań. Dlatego tak ważne jest, by pomieszczenia składające się na hotelową gastronomię, czyli restaurację, bar i zaplecze kuchenne - którego również nie można lekceważyć — były właściwie zaprojektowane. A wcześniej: porządnie przemyślane.
Kto ma to zrobić?
W wielu hotelach w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej przygotowaniem koncepcji pomieszczeń hotelowej gastronomii nie zajmują się wcale ani projektanci wnętrz, ani projektanci ciągów technologicznych i konsultanci firm wyposażających hotele i restauracje, ani nawet architekci hotelu. Na samym początku swoją koncepcję ustalają i zarysowują specjaliści od marketingu. Określają oni przyszłe zapotrzebowanie na tworzony właśnie produkt. Następnie wskazują wszystkie ważne parametry techniczne dotyczące działu gastronomii — podstawowy to liczbę miejsc konsumpcyjnych w restauracji. Nie warto przecież otwierać restauracji zbyt małej, jak na potrzeby hotelu, ale też takiej, która w przyszłości będzie stała pusta.
Moda zmienia się często
Również często zmienia się moda na restauracje, serwowane kuchnie czy wy-
strój tych pomieszczeń. Specjaliści radzą, by przy projektowaniu restauracji i baru nie inwestować zbyt wiele pieniędzy w przesadnie bogaty wystrój. Wraz ze zmianą mody będzie trzeba zmieniać ten wystrój co 5—6 lat. Zamiast we wzornictwo lepiej więc zainwestować w dobrej klasy sprzęt kuchenny. Będzie służył przez całe lata. Pomimo wielu starań, hotelowe restauracje często przynoszą straty. Gdy rokowania odnośnie klasycznej restauracji są niepewne, warto stworzyć w niej duży bar - rzadko się zdarza, aby bar z alkoholem tracił pieniądze. Eksperci przestrzegają przed aranżowaniem restauracji na dachach. Tylko niewiele z nich jest prowadzonych z sukcesem. Obniża to czasem także standard bezpieczeństwa w hotelu, ponieważ goście z zewnątrz muszą minąć wszystkie piętra. Innego rodzaju niedogodności czekają gości w razie zorganizowania na parterze klubu nocnego.
Co to jest co-branding
Co-branding to strategia wymyślona w Stanach Zjednoczonych. Miała uleczyć stabe wyniki restauracji hotelowyc [...]
Restauracja nie jest monumentem zbudowanym na cześć właścicieli hotelu. Jej podstawowa funkcja to praca w służbie zadowolenia gości i zaspokajania ich kulinarnych wymagań. Dlatego tak ważne jest, by pomieszczenia składające się na hotelową gastronomię, czyli restaurację, bar i zaplecze kuchenne - którego również nie można lekceważyć — były właściwie zaprojektowane. A wcześniej: porządnie przemyślane.
Kto ma to zrobić?
W wielu hotelach w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej przygotowaniem koncepcji pomieszczeń hotelowej gastronomii nie zajmują się wcale ani projektanci wnętrz, ani projektanci ciągów technologicznych i konsultanci firm wyposażających hotele i restauracje, ani nawet architekci hotelu. Na samym początku swoją koncepcję ustalają i zarysowują specjaliści od marketingu. Określają oni przyszłe zapotrzebowanie na tworzony właśnie produkt. Następnie wskazują wszystkie ważne parametry techniczne dotyczące działu gastronomii — podstawowy to liczbę miejsc konsumpcyjnych w restauracji. Nie warto przecież otwierać restauracji zbyt małej, jak na potrzeby hotelu, ale też takiej, która w przyszłości będzie stała pusta.
Moda zmienia się często
Również często zmienia się moda na restauracje, serwowane kuchnie czy wy-
strój tych pomieszczeń. Specjaliści radzą, by przy projektowaniu restauracji i baru nie inwestować zbyt wiele pieniędzy w przesadnie bogaty wystrój. Wraz ze zmianą mody będzie trzeba zmieniać ten wystrój co 5—6 lat. Zamiast we wzornictwo lepiej więc zainwestować w dobrej klasy sprzęt kuchenny. Będzie służył przez całe lata. Pomimo wielu starań, hotelowe restauracje często przynoszą straty. Gdy rokowania odnośnie klasycznej restauracji są niepewne, warto stworzyć w niej duży bar - rzadko się zdarza, aby bar z alkoholem tracił pieniądze. Eksperci przestrzegają przed aranżowaniem restauracji na dachach. Tylko niewiele z nich jest prowadzonych z sukcesem. Obniża to czasem także standard bezpieczeństwa w hotelu, ponieważ goście z zewnątrz muszą minąć wszystkie piętra. Innego rodzaju niedogodności czekają gości w razie zorganizowania na parterze klubu nocnego.
Co to jest co-branding
Co-branding to strategia wymyślona w Stanach Zjednoczonych. Miała uleczyć stabe wyniki restauracji hotelowyc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz