Autor: Arnold Pabian
Arnold Pabian
Autor jest profesorem,
kierownikiem Katedry Podstaw Marketingu Politechniki Częstochowskiej.
Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
Poprzez komunikaty skierowane na zewnątrz hotel stara się przekonać społeczeństwo, że jest biznesem, któremu warto zaufać.
obry wizerunek oznacza uznanie społeczne wyrażające się w postrzeganiu danej organizacji jako solidnej, odpowiedzialnej, uczciwej, wrażliwej na problemy regionu. Tworzenie dobrego wizerunku jest opłacalne — w ostatecznym rozrachunku skutkuje wzrostem przychodów i zysków. Klienci, mając do wyboru dwa równorzędne hotele, wybierają z reguły ten, który cieszy się większym uznaniem społecznym, np. angażuje się w działalność charytatywną, pozytywnie piszą o nim w prasie.
Właściwy przedmiot promocji
Jednak samo public relations nie gwarantuje sukcesów rynkowych. Nie można tworzyć pozytywnego wizerunku hotelu, który na niego nie zasługuje. Próby manipulowania otoczeniem w tym zakresie oznaczają fałszowanie rzeczywistości. Taki „naciągnięty wizerunek" szybko zostaje zdemaskowany. Dlatego tak ważne jest posadowienie działalności hotelu na silnych i zdrowych podstawach. Jej przejawy to m.in. zadowoleni goście, porządek w firmie, przestrzeganie prawa. Dopiero wówczas można planować kampanie PR. Za ich pośrednictwem ten „rzeczywisty dobry wizerunek" zostanie wzmocniony oraz zakomunikowany szerszej publiczności. Dobre public relations skierowane jest zarówno na zewnątrz jak i do wewnątrz hotelu. W związku z tym wyróżnia się: zewnętrzne public relations - oddziałuje ono przede wszystkim na media, klientów, inwestorów i władze, wewnętrzne public relations - ukierunkowane jest na własny personel.
Hotel powinien wykorzystywać w swojej działalności obydwa te rodzaje. Każda z odmian wypracowała konkretny zestaw form i środków oddziaływa [...]
Autor jest profesorem,
kierownikiem Katedry Podstaw Marketingu Politechniki Częstochowskiej.
Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
Poprzez komunikaty skierowane na zewnątrz hotel stara się przekonać społeczeństwo, że jest biznesem, któremu warto zaufać.
obry wizerunek oznacza uznanie społeczne wyrażające się w postrzeganiu danej organizacji jako solidnej, odpowiedzialnej, uczciwej, wrażliwej na problemy regionu. Tworzenie dobrego wizerunku jest opłacalne — w ostatecznym rozrachunku skutkuje wzrostem przychodów i zysków. Klienci, mając do wyboru dwa równorzędne hotele, wybierają z reguły ten, który cieszy się większym uznaniem społecznym, np. angażuje się w działalność charytatywną, pozytywnie piszą o nim w prasie.
Właściwy przedmiot promocji
Jednak samo public relations nie gwarantuje sukcesów rynkowych. Nie można tworzyć pozytywnego wizerunku hotelu, który na niego nie zasługuje. Próby manipulowania otoczeniem w tym zakresie oznaczają fałszowanie rzeczywistości. Taki „naciągnięty wizerunek" szybko zostaje zdemaskowany. Dlatego tak ważne jest posadowienie działalności hotelu na silnych i zdrowych podstawach. Jej przejawy to m.in. zadowoleni goście, porządek w firmie, przestrzeganie prawa. Dopiero wówczas można planować kampanie PR. Za ich pośrednictwem ten „rzeczywisty dobry wizerunek" zostanie wzmocniony oraz zakomunikowany szerszej publiczności. Dobre public relations skierowane jest zarówno na zewnątrz jak i do wewnątrz hotelu. W związku z tym wyróżnia się: zewnętrzne public relations - oddziałuje ono przede wszystkim na media, klientów, inwestorów i władze, wewnętrzne public relations - ukierunkowane jest na własny personel.
Hotel powinien wykorzystywać w swojej działalności obydwa te rodzaje. Każda z odmian wypracowała konkretny zestaw form i środków oddziaływa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz