Doznania zmysłowe w strefach SPA & wellness – wszystkich zmysłów

Autor: Anita Bajdalska
Oile na muzykę w strefach relaksu i ciągach komunikacyjnych hotelowego SPA, a także na aromatyczne świece goście mogą liczyć, to już na czystą karafkę z wodą czy ład w recepcji nie zawsze. W poczekalni można natknąć się na filiżanki po kawie, którą poprzedni goście już wypili, w połowie pełne kubki po wodzie czy podczas masażu pleców oglądać nagromadzony pod łóżkiem kurz. Dlatego nadzór nad tym, aby goście hotelowi mogli doświadczać wellness, spoczywa na barkach kadry zarządzającej. Gość powinien być poddawany niemal od samego wejścia do hotelowego SPA pozytywnymi doznaniami zmysłowymi. Znaczenie mają tu wszystkie zmysły. Każdy z nich powinien być w pełni zaspokojony tak, aby wprowadzić gościa w stan dobrego samopoczucia. Doczekaliśmy się nawet specjalnego działu w psychologii, jakim jest psychofizyka, która bada zależności między bodźcami a powodowanymi przez nie wrażeniami psychicznymi. Departamenty wellness już od dawna z tej wiedzy korzystają i wykorzystują ją w budowaniu pozytywnych emocji w relacjach z gościem. Marketing zapachowy Są obiekty SPA, które bardzo dbają o aromamarketing, czyli identyfikację miejsca poprzez bardzo przyjemny zapach ściśle kojarzony właśnie z danym obiektem. Towarzyszy on od samego wejścia do strefy SPA & wellness, na długo zostaje zapamiętany i ściśle kojarzony z tym miejscem. Z reguły taka kompozycja zapachowa co pewien czas jest zmieniana. Bardzo ważne jest jednak, aby w całej strefie dominował ten sam aromat, który występuje w częściach wspólnych SPA. Chodzi o to, aby ułożyć jeden plan marketingu zapachowego dla każdego pomieszczenia i kontrolować jego realizację. Niedopuszczalna jest tu dowolność, ponieważ może ona przynieść negatywne skutki. Jeśli w danym tygodniu zaplanowany jest zapach pomarańczy, to nie wolno w gabinetach SPA używać drzewa sandałowego czy sosny, tylko ściśle trzymać się planu. Plan marketingu zapachowego jest określeniem, w jakim tygodniu jaki zapach będzie wykorzystywany w kominkach zapachowych, dyfuzorach czy innych urządzeniach rozprowadzających go w pomieszczeniach stref relaksu. Można przygotować go w odcinkach tygodniowych lub 10-dniowych, jednak niezbyt często, aby nie powodować chaosu w organizacji pracy SPA. Jeden zapach we wszystkich pomieszczeniach będzie nie tylko najlepiej identyfikowany przez gości, ale i dobrze tolerowany przez personel SPA, który czasami spędza w SPA 10-12 godzin dziennie i wdycha rozmaite mieszanki zapachowe, co może w konsekwencji prowadzić do bólów głowy, a nawet dolegliwości migrenowych. Doznania wzrokowe Dotyczą one w pierwszej kolejności odpowiedniej aranżacji strefy relaksu w hotelu. Świece, przyciemnione, ciepłe światło to dzisiaj podstawa w kreowaniu dobrego samopoczucia. Pięknie urządzone wnętrza zaspokajające po [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *