"Oczarowani" to tytuł kampanii informacyjnej jaką z końcem ubiegłego roku w ogólnopolskich mediach zrealizowały UOKiK i KNF, wraz z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju. Jej celem było ostrzeżenie klientów przed lokowaniem oszczędności w condohotele oferujące podejrzanie wysokie stopy zwrotu. Jednak zdaniem reprezentującej branżę hotelową Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, użyte w kampanii sformułowania jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie finansowane w systemie condo, co podważa zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej.
Choć w przesłanym stanowisku zarząd IGHP "pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo", to także "wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii medialnej pt. „Oczarowani”, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne, niż projekty inwestycyjne w innych branżach."
"Sprzeciw nasz budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie, finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych.
Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe, w tym w systemie condo." - czytamy dalej w komunikacie.
Kampania edukacyjna "Oczarowani" której koszt miał według nieoficjalnych szacunków wynieść około 2,15 mln zł, realizowana była poprzez stronę www.oczarowani.pl, a także spoty w radiu i telewizji, gdzie w roli głównej występował iluzjonista roztaczający przed publiką atrakcyjne wizje – na koniec znikające.
Dodaj komentarz