Accor wprowadza lifestyle’ową markę premium – Mondrian   INWESTYCJE

Grupa Accor przekroczyła symboliczny kamień milowy, otwierając swój trzytysięczny hotel w Europie. Przy łącznej liczbie 340 tys. jest wiodącym operatorem hotelowym w regionie. Ostatnio wzbogaciła portfolio o 26. markę, Mondrian z segmentu premium i lifestyle, wprowadzając ją do Europy.

Hotel Mondrian, Doha

Obecnie działają pod tą marką trzy hotele w Ameryce i jeden na Bliskim Wschodzie w Doha. W przygotowaniu jest dziewięć kolejnych. Działalność marki Mondrian w Europie zapoczątkują dwa obiekty we Francji: Cannes Grand Hotel, którego ponowne otwarcie planowane jest na 2021 r. Hotel będzie oferował 75 pokoi na 11 piętrach, restaurację i bar z widokiem na prywatny ogród o powierzchni 4 tys. m kw. i sale konferencyjne. Podkreśleniem pozycji nowej, unikalnej marki w segmencie lifestyle na Lazurowym Wybrzeżu będzie otwarcie prywatnej plaży w 2020 roku. Drugi obiekt powstanie w Bordeaux. W hotelu mieszczącym się w XIX-wiecznym budynku do dyspozycji gości będzie 97 pokoi. Ofertę obiektu uzupełniają: restauracja z salą barową, spa, przestrzeń konferencyjna i otwarty taras.

Mondrian to, według założeń sieci, filozofia podróżowania. „Rewolucyjny design i nowoczesny wystrój czynią obiekty tej marki pozycją obowiązkową zarówno dla turystów, jak i miejscowych. Mondrian zawsze znajduje się w samym sercu najbardziej urzekających scenerii kulturowych na świecie, pozwalając każdemu zasmakować innowacyjności i kreatywności. Hotele tej marki zapewniają gościom stylową przystań dzięki współpracy z największymi nazwiskami w branży oraz przełomowej ofercie gastronomicznej i życia nocnego” – opisuje tę markę Accor.

Przyspieszenie w segmentach luxury i premium

W ciągu ostatnich kilku lat Grupa przeszła radykalną transformację, decydując się w szczególności na ekspansję w Europie i przyspieszając rozwój swoich ekskluzywnych marek. Jest to sektor, wobec którego Accor ma duże aspiracje od czasu przejęcia w 2016 r. marek Fairmont, Raffles i Swissôtel. W 2016 r. Grupa miała w portfolio cztery marki z segmentów luxury i premium wobec około 20 najbardziej prestiżowych posiadanych dzisiaj, z których 11 działa w Europie. Trzy z nich – Sofitel, Rixos i Fairmont – znalazły się w rankingu 10 najbardziej luksusowych marek na kontynencie, zapewniając Grupie po raz pierwszy pozycję europejskiego lidera w tym segmencie.

W ciągu trzech lat, marki Accor z segmentów luxury i premium pojawiły się w dziewięciu nowych miejscach, co oznacza, że są już obecne w 28 z 39 europejskich krajów, w których działa Grupa. W 2016 r. firma miała w portfolio około 100 hoteli z 18 tys. pokojami. Liczba ta uległa podwojeniu i w 2019 r. wyniosła 200 hoteli i 38 tys. pokojów. Celem Grupy jest jej potrojenie do 300 hoteli i 50 tys. pokoi do 2023 r. Accor wciąż podkręca tempo rozwoju swoich marek z segmentów luxury i premium na terenie Europy. Liczba kontraktów zawartych przez Grupę wzrosła w latach 2016-2019 czterokrotnie przy planowanym siedmiokrotnym wzroście do 2023 roku.

Lider marek średniej klasy i budżetowych

Z historycznego punktu widzenia Grupa Accor rozwinęła swoją działalność w Europie dzięki takim markom, jak ibis – najbardziej znana marka hotelowa we Francji i druga na świecie , oraz Mercure – topowa europejska marka średniej klasy. Mająca swoją premierę kilka tygodni temu marka greet jest najnowszym nabytkiem Grupy. Reprezentuje ona to, czego współczesny miejski konsument oczekuje od marki – autentyczność, uczciwość i lokalny charakter. Dzięki nowej marce Grupa Accor kontynuuje rozbudowę swojego portfolio. Inspirowana przez społeczność zaangażowaną w lokalny rozwój marka planuje otworzyć w Europie 300 hoteli do 2030 r.

Po premierze drugiego obiektu w Gentilly koło Paryża kilka miesięcy temu, marka JO& JOE zamierza przyspieszyć swoje wejście na rynek, otwierając trzeci obiekt w 20. dzielnicy Paryża, po którym przyjdzie czas na kolejne destynacje: Londyn, Budapeszt, Glasgow, Paryż i Rzym.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *