Autor: Zbyszek Bugaj
Zakopiańskie hotele polecają (i nie) obcokrajowcy - opinie ze znanych światowych portali turystycznych oraz przewodników
W Zakopanem wakacje spędzają turyści ze Wschodu i z Zachodu. Wszystkim smakuje kuchnia serwowana przez tutejszych szefów. Przeszkadza hałas, tłok, komercyjna turystyczność tego miejsca. Zdarzają się też uwagi pod adresem kultury personelu. Generalnie jednak standard obiektów w tym mieście - nie tylko tych luksusowych - jest powyżej średniej krajowej.
„ Tatry powoli zamieniają się w zatłoczony deptak, ale lokalne hotelarstwo przeżywa swój złoty okres..."
Zakopane to uznana atrakcja turystyczna od około 1870 r., kiedy to czystość tutejszego powietrza, zaczęła przekuwać uwagę lekarzy i ich suchotniczych miejskich pacjentów. Za lekarzami przybyli krakowscy artyści i intelektualiści, którzy założyli sobie w Zakopanem modną kolonię. Ostatnimi czasy Zakopane zaczęło nabierać jednak charakteru dudniącej, nadmiernie rozwiniętej europejskiej pułapki turystycznej. Z powodu wspaniałej lokalizacji i dostępu do górskich szczytów jest to jedna z polskich super-atrakcji. Ofiarą tego niepohamowanego rozwoju padła już wyjątkowa architektura góralska. Została ona utopiona w bezładzie komercyjnej tandety — stwierdza Rough Guide, jeden z najpopularniejszych przewodników turystycznych.
„Pokój 304 ma widok na Giewont, jest przestronny oraz czysty, tak jak i łazienka. Nie ma klimatyzacji, ale zawsze, kiedy chcesz, możesz otworzyć okno..."
Z hotelami jest jednak znacznie lepiej. Większość z nich trzyma standard góralskiej poprawności, choć nie wszystkie przez górali założono, a wielu ceprów im dyrektoruje. Przykładem
jest Hotel Belvedere uważany nie tylko przez Polaków za „the best hotel in Zakopane". Odwiedzający ten obiekt w sierpniu br. goście z Washington DC tak właśnie ocenili ten obiekt. - Łóżka może nie są najlepsze na świecie, ale w porównaniu do innych opcji hotelowych w mieście ten jest najlepszy. Czar tego hotelu jest bezcenny. Kawiarnia na dachu była cudowna. Jeśli lubisz góry, pokochasz to miejsce — pisze zachwycona podróżniczka.
Jeśli Belvedere jest „the best" (najlepszy), to Litwor na jego tle jest „good" (dobry). Good Quality Hotel - podsumowuje Anielka z Anglii. Turystka ta raz chwali, raz gani. Pokój byl zbyt ciepły, aby spać, dlatego stale otwieraliśmy okna i schładzaliśmy [...]
W Zakopanem wakacje spędzają turyści ze Wschodu i z Zachodu. Wszystkim smakuje kuchnia serwowana przez tutejszych szefów. Przeszkadza hałas, tłok, komercyjna turystyczność tego miejsca. Zdarzają się też uwagi pod adresem kultury personelu. Generalnie jednak standard obiektów w tym mieście - nie tylko tych luksusowych - jest powyżej średniej krajowej.
„ Tatry powoli zamieniają się w zatłoczony deptak, ale lokalne hotelarstwo przeżywa swój złoty okres..."
Zakopane to uznana atrakcja turystyczna od około 1870 r., kiedy to czystość tutejszego powietrza, zaczęła przekuwać uwagę lekarzy i ich suchotniczych miejskich pacjentów. Za lekarzami przybyli krakowscy artyści i intelektualiści, którzy założyli sobie w Zakopanem modną kolonię. Ostatnimi czasy Zakopane zaczęło nabierać jednak charakteru dudniącej, nadmiernie rozwiniętej europejskiej pułapki turystycznej. Z powodu wspaniałej lokalizacji i dostępu do górskich szczytów jest to jedna z polskich super-atrakcji. Ofiarą tego niepohamowanego rozwoju padła już wyjątkowa architektura góralska. Została ona utopiona w bezładzie komercyjnej tandety — stwierdza Rough Guide, jeden z najpopularniejszych przewodników turystycznych.
„Pokój 304 ma widok na Giewont, jest przestronny oraz czysty, tak jak i łazienka. Nie ma klimatyzacji, ale zawsze, kiedy chcesz, możesz otworzyć okno..."
Z hotelami jest jednak znacznie lepiej. Większość z nich trzyma standard góralskiej poprawności, choć nie wszystkie przez górali założono, a wielu ceprów im dyrektoruje. Przykładem
jest Hotel Belvedere uważany nie tylko przez Polaków za „the best hotel in Zakopane". Odwiedzający ten obiekt w sierpniu br. goście z Washington DC tak właśnie ocenili ten obiekt. - Łóżka może nie są najlepsze na świecie, ale w porównaniu do innych opcji hotelowych w mieście ten jest najlepszy. Czar tego hotelu jest bezcenny. Kawiarnia na dachu była cudowna. Jeśli lubisz góry, pokochasz to miejsce — pisze zachwycona podróżniczka.
Jeśli Belvedere jest „the best" (najlepszy), to Litwor na jego tle jest „good" (dobry). Good Quality Hotel - podsumowuje Anielka z Anglii. Turystka ta raz chwali, raz gani. Pokój byl zbyt ciepły, aby spać, dlatego stale otwieraliśmy okna i schładzaliśmy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz