W centrum Warszawy przy ul. Tamka otwarty został pierwszy w Polsce hotel pod niemiecką marką ekonomiczną Motel One. Oferuje 333 pokoje, designerskie lobbyest na i garaż podziemny. Ponieważ zlokalizowany jprzeciwko Muzeum Chopina, motywem przewodnim wystroju jest muzyka. Ceny za pokój jednoosobowy wynoszą 259 zł przez cały rok.
Motel One składa się z dwóch brył: pięciopiętrowej od strony Tamki i 11-piętrowej w głębi działki, o łącznej powierzchni 10,6 tys. m kw. Z racji sąsiedztwa Fryderyk Chopin już na wejściu do hotelu „osobiście” wita gości. Dzieło warszawskiego artysty Mariusza Libela na ścianie recepcji przedstawia w dużym formacie kompozytora wraz z elementami muzycznymi i symbolami Warszawy. Inne prace Libela można znaleźć na tylnej ścianie strefy One Lounge – jest to Syrena, symbol Warszawy, przedstawiona na tle herbu miasta. Prace artystyczne są obecne również w każdym z pokoi i przedstawiają mniejsze wersje dzieła z wizerunkiem Chopina. Do świata muzyki zaprasza gości również strefa One Lounge.
Przechodząc z recepcji do części wspólnej, mija się meble wypoczynkowe marki Wittmann i Poltrona Frau oraz stoliki, które firma Baxter zrobiła na zamówienie Motel One – meble mają na blatach nadrukowane nutniki kompozytora. W One Lounge można znaleźć również sofy specjalnie wyprodukowane dla Motel One – wśród nich wyróżnia się model, który przypomina klawisze fortepianu. Są też turkusowe fotele w kształcie jajka, będące symbolem marki Motel One. Tylna ściana baru wykończona została na wysoki połysk w głębokim czarnym kolorze, który wzbogacony został o złote detale, dzięki czemu całość przywodzi na myśl elegancję fortepianu. W zależności od tego, pod jakim kątem patrzy się na ścianę, abstrakcyjne nuty wydają się znikać i na nowo pojawiać, tworząc wrażenie, jak gdyby były grane. Według deklaracji sieci, cena 259 zł za pokój jednoosobowy pozostanie niezmienna przez cały rok. Śniadanie kosztuje dodatkowo 40 zł.
Pokoje są niewielkie, bo mają 14 m kw., ale wyposażone są m.in. w pościel ze 100-proc. egipskiej bawełny, różnorodne miękkie i twarde poduszki, 43-calowe telewizory LG, lampy Tolomeo Artemide, skórzane fotele Freifrau oraz łazienki z granitową i szklaną armaturą. Dyrektorem hotelu został Bartosz Dobrowolski, poprzednio zarządzający hotelem Best Western Brzeg, wcześniej związany z hotelami Scandic i Sofitel we Wrocławiu. Inwestorem hotelu jesr Strabag Real Estate, który przekazał go w dzierżawę sieci Motel One. Bryła hotelu zaprojektowana została przez biuro AGK Architekci.
Koszt inwestycji szacowany jest na 35-40 mln euro. Motel One to sieć nowoczesnych ekonomicznych hoteli budowanych w centrach miast lub w pobliżu centrów i ważnych punktów komunikacyjnych. Marka stworzona została w 2000 r. w odpowiedzi na oczekiwania nowej generacji gości szukających tanich hoteli z nowoczesnym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Obecnie działa pod nią ok. 70 hoteli. •
Motel One składa się z dwóch brył: pięciopiętrowej od strony Tamki i 11-piętrowej w głębi działki, o łącznej powierzchni 10,6 tys. m kw. Z racji sąsiedztwa Fryderyk Chopin już na wejściu do hotelu „osobiście” wita gości. Dzieło warszawskiego artysty Mariusza Libela na ścianie recepcji przedstawia w dużym formacie kompozytora wraz z elementami muzycznymi i symbolami Warszawy. Inne prace Libela można znaleźć na tylnej ścianie strefy One Lounge – jest to Syrena, symbol Warszawy, przedstawiona na tle herbu miasta. Prace artystyczne są obecne również w każdym z pokoi i przedstawiają mniejsze wersje dzieła z wizerunkiem Chopina. Do świata muzyki zaprasza gości również strefa One Lounge.
Przechodząc z recepcji do części wspólnej, mija się meble wypoczynkowe marki Wittmann i Poltrona Frau oraz stoliki, które firma Baxter zrobiła na zamówienie Motel One – meble mają na blatach nadrukowane nutniki kompozytora. W One Lounge można znaleźć również sofy specjalnie wyprodukowane dla Motel One – wśród nich wyróżnia się model, który przypomina klawisze fortepianu. Są też turkusowe fotele w kształcie jajka, będące symbolem marki Motel One. Tylna ściana baru wykończona została na wysoki połysk w głębokim czarnym kolorze, który wzbogacony został o złote detale, dzięki czemu całość przywodzi na myśl elegancję fortepianu. W zależności od tego, pod jakim kątem patrzy się na ścianę, abstrakcyjne nuty wydają się znikać i na nowo pojawiać, tworząc wrażenie, jak gdyby były grane. Według deklaracji sieci, cena 259 zł za pokój jednoosobowy pozostanie niezmienna przez cały rok. Śniadanie kosztuje dodatkowo 40 zł.
Pokoje są niewielkie, bo mają 14 m kw., ale wyposażone są m.in. w pościel ze 100-proc. egipskiej bawełny, różnorodne miękkie i twarde poduszki, 43-calowe telewizory LG, lampy Tolomeo Artemide, skórzane fotele Freifrau oraz łazienki z granitową i szklaną armaturą. Dyrektorem hotelu został Bartosz Dobrowolski, poprzednio zarządzający hotelem Best Western Brzeg, wcześniej związany z hotelami Scandic i Sofitel we Wrocławiu. Inwestorem hotelu jesr Strabag Real Estate, który przekazał go w dzierżawę sieci Motel One. Bryła hotelu zaprojektowana została przez biuro AGK Architekci.
Koszt inwestycji szacowany jest na 35-40 mln euro. Motel One to sieć nowoczesnych ekonomicznych hoteli budowanych w centrach miast lub w pobliżu centrów i ważnych punktów komunikacyjnych. Marka stworzona została w 2000 r. w odpowiedzi na oczekiwania nowej generacji gości szukających tanich hoteli z nowoczesnym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Obecnie działa pod nią ok. 70 hoteli. •
Dodaj komentarz