Studenci MSKPU zaprojektowali uniformy hotelowe dla Mercure


Czy można zaszyć lokalne inspiracje i historię hotelu w projekcie uniformu hotelowego? Studenci Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru udowodnili, że jest to możliwe. W ramach konkursu zorganizowanego przez Mercure, w partnerstwie merytorycznym z MSKPU, uczniowie przedstawili swoje pomysły na lokalnie inspirowane uniformy hotelowe nawiązujące do filozofii marki.

Finaliści i jury konkursu

Jury nagrodziło projekt Justyny Wysockiej, która swoim strojem opowiedziała historię łączącą hotel Mercure Warszawa Grand z polską modą lat 50. i 60. Hotele Mercure poprzez modę i wydarzenia realizowane w ramach projektu Mercure Fashion odpowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których się znajdują. Lokalność ma wiele wymiarów i inspiracji, dlatego marka, wspierając młode talenty, zaprosiła studentów do konkursu na hotelowy uniform.
Zadaniem dla młodych projektantów było najpierw stworzenie pomysłów na lokalnie inspirowany uniform dla dowolnych zespołów hotelowych, nawiązujący formą lub wzorem do dowolnego miejsca, w którym znajdują się hotele Mercure. W pierwszym etapie uczestnicy przedstawiali rysunki, a następnie, już w finale – odszyte stroje zaprezentowali przed Jury.
W finale znalazło się czterech autorów najciekawszych prac: Ilya Ninichuk, nawiązujący do oryginalnych, bieszczadzkich wzorów, Natalia Cheng, która wykorzystała węgierski, regionalny motyw kwiatowy, Alicja Czajkowska, zainspirowana mocno zdefiniowaną współczesną architekturą oraz Justyna Wysocka, która urzekła Jury swoim pomysłem i jego historią, zdobywając pierwsze miejsce w konkursie. W nagrodę Fashion Magazine, który czynnie wspiera polską modę zaprosił ją do udzielenia wywiadu w najnowszym numerze.

Justyna Wysocka i nagrodzony uniform hotelowy

Zwycięski projekt nawiązuje do lat 50. i 60., stylistyki powstania „Mody Polskiej” oraz Jadwigi Grabowskiej – jej założycielki. Przedstawiając swoją pracę, Justyna Wysocka podkreśliła: – W tym czasie odbudowywała się Warszawa, powstawały kultowe dziś obiekty architektoniczne. Pomimo zróżnicowanych opinii o tym okresie - to on nas ukształtował. Wtedy też mieliśmy do czynienia z naprawdę dobrym polskim wzornictwem, formą oraz dbałością o jakość.

Mówiąc o swoich inspiracjach, projektantka opowiedziała historię, w której losy powstałego w latach 50. hotelu Mercure Warszawa Grand – gdzie odbył się finał konkursu – finezyjnie przeplatają się z historią polskiej mody.
Jury doceniło również uniwersalność stroju. Joanna Świerkosz, VP Marketing & Guest Experience Eastern Europe Accor, wręczając nagrodę za pierwsze miejsce podkreśliła, że projekt jest bardzo uniwersalny – Wyobrażam sobie w nim zarówno zespół recepcji, jak i guest experience menagera, a przede wszystkim każda kobieta, niezależnie od sylwetki, znajdzie w tym stroju coś dla siebie.
W Jury znaleźli się przedstawiciele marki Mercure – Marcin Szymański, Sabina Bartyzel i Joanna Świerkosz, dr Magdalena Płonka, dyrektor Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, projektantka Marta Banaszek oraz redakcja Fashion Magazine. Reprezentując różnorodne perspektywy – użytkowość, storytelling, zgodność z briefem czy jakość odszycia uniformów, w gorącej dyskusji wybrali zwycięski projekt. – Projektowanie uniformu hotelowego nie jest najprostszym zadaniem, ale widać uczestnicy poradzili sobie świetnie. Takie inicjatywy mogą być inspiracją do dalszego rozwoju, ułatwiają również spojrzenie na modę w różnych ujęciach, zarówno w artystycznym, jak i biznesowym – powiedziała Marta Banaszek .





Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *