Autor: Andrzej Szafrański
Autor jest dziennikarzem Gazety Bankowej
Co może się przydarzyć prowadzącemu hotelu? Właściwie wszystko. Od drobnej kradzieży, poprzez zalanie piętra wodą, pożar, aż po… przypadki niemal niewyobrażalne, takie jak na przykład zderzenie budynku z samolotem
Ten ostatni przypadek nie jest bynajmniej anegdotą, bo kilka lat temu uszkodzony concorde linii Air France spadł właśnie m.in. na obiekt hotelowy. A jeśli już uruchomiliśmy wyobraźnię i uwzględnimy fakt, że obiekty hotelowe „wyposażone” są zazwyczaj
w restaurację, czy bar, to liczba nieszczęśliwych zdarzeń losowych, jakie mogą zaistnieć na terenie hotelu, ulega zwielokrotnieniu. Co zatem robić, jeśli przed wieloma takimi losowymi zdarzeniami po prostu nie potrafimy się ustrzec?
Przezorny zawsze ubezpieczony
Chociaż w Polsce nie ma wymogu dotyczącego ubezpieczania działalności biznesowej – a tym bardziej zawierania przez hotelarzy ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej – to może jednak warto się nad takimi polisami zastanowić? Wprawdzie nie było jeszcze precedensu, by gość zaskarżył hotel za poślizgnięcie się na mokrej posadzce w łazience, jednak strzeżonego… ubezpieczenie strzeże.
Na polskim rynku co najmniej kilka z kilkudziesięciu towarzystw ubezpieczeniowych zajmujących się ubezpieczeniami majątkowymi, ma w swej ofercie pakiety ubezpieczeniowe skonstruowane z myślą o właścicielach hoteli, moteli i pensjonatów, a także restauracji i barów. Są to m.in. PZU SA – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej hotelarzy, Signal Iduna, Allianz – pakiety „Hotel i pensjonat” oraz „Bar i restauracja”, Cigna STU Partner „Hotel–Reastauracja” czy Tryg Polska – „Hostea”.
W pierwszej kolejności przyjrzyjmy się chociażby ostatniemu z wymienionych pakietów. Pakiet Hostea składa się z trzech części. Część A pakietu to ubezpieczenia majątkowe mienia związane z działalnością gospodarczą. Część B jest ubezpieczeniem komunikacyjnym pojazd [...]
Co może się przydarzyć prowadzącemu hotelu? Właściwie wszystko. Od drobnej kradzieży, poprzez zalanie piętra wodą, pożar, aż po… przypadki niemal niewyobrażalne, takie jak na przykład zderzenie budynku z samolotem
Ten ostatni przypadek nie jest bynajmniej anegdotą, bo kilka lat temu uszkodzony concorde linii Air France spadł właśnie m.in. na obiekt hotelowy. A jeśli już uruchomiliśmy wyobraźnię i uwzględnimy fakt, że obiekty hotelowe „wyposażone” są zazwyczaj
w restaurację, czy bar, to liczba nieszczęśliwych zdarzeń losowych, jakie mogą zaistnieć na terenie hotelu, ulega zwielokrotnieniu. Co zatem robić, jeśli przed wieloma takimi losowymi zdarzeniami po prostu nie potrafimy się ustrzec?
Przezorny zawsze ubezpieczony
Chociaż w Polsce nie ma wymogu dotyczącego ubezpieczania działalności biznesowej – a tym bardziej zawierania przez hotelarzy ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej – to może jednak warto się nad takimi polisami zastanowić? Wprawdzie nie było jeszcze precedensu, by gość zaskarżył hotel za poślizgnięcie się na mokrej posadzce w łazience, jednak strzeżonego… ubezpieczenie strzeże.
Na polskim rynku co najmniej kilka z kilkudziesięciu towarzystw ubezpieczeniowych zajmujących się ubezpieczeniami majątkowymi, ma w swej ofercie pakiety ubezpieczeniowe skonstruowane z myślą o właścicielach hoteli, moteli i pensjonatów, a także restauracji i barów. Są to m.in. PZU SA – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej hotelarzy, Signal Iduna, Allianz – pakiety „Hotel i pensjonat” oraz „Bar i restauracja”, Cigna STU Partner „Hotel–Reastauracja” czy Tryg Polska – „Hostea”.
W pierwszej kolejności przyjrzyjmy się chociażby ostatniemu z wymienionych pakietów. Pakiet Hostea składa się z trzech części. Część A pakietu to ubezpieczenia majątkowe mienia związane z działalnością gospodarczą. Część B jest ubezpieczeniem komunikacyjnym pojazd [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz