Autor: Ilona Gielecińska
Wielu właścicieli hoteli trapi to samo pytanie: czy restauracja hotelowa się opłaca? Czy może zarabiać sama na siebie, czy musi funkcjonować głównie w korzystnych pakietach typu nocleg i wyżywienie? Niuansów nie brakuje, zwłaszcza gdy z roku na rok przybywa coraz więcej lokali gastronomicznych w sąsiedztwie hoteli. Oto kilka praktycznych wskazówek, co zrobić, żeby się opłacała.
W tej branży nigdy nie można spocząć na laurach. Należy bacznie obserwować rynek gastronomii i turystyki, aby nieustannie odpowiadać na potrzeby gości hotelu, wyłapywać trendy i wiedzieć, co oferuje konkurencja. Wszystko po to, aby wyjść z ciekawą kontrofertą.
Oszczędności od zaplecza
Obserwacja rynku i reagowanie na wszelkie zmiany są niezwykle ważne, ponieważ nigdy nie jest powiedziane, że restauracja, która przynosiła dochody w poprzednim sezonie, powtórzy sukces w tym. Kryzysu w funkcjonowaniu restauracji hotelowej nie należy tłumaczyć słabą pogodą w sezonie i mniejszą liczbą turystów czy dużą konkurencją gastronomiczną wokół hotelu. Z drugiej strony duża liczba gości również nie jest wyznacznikiem satysfakcjonujących dochodów, im większa bowiem liczba klientów, tym większe koszty związane z ich obsługą. Dlatego istotny jest nieustanny bilans zysków i strat. Często hotelarze szukają zysków tam, gdzie efekty mogą być widoczne szybko i gołym okiem, np. podnoszą ceny pobytu wraz z wyżywieniem. Efekty często okazują się krótkotrwałe, pozorne, nie gwarantują oczekiwanych rezultatów w kontekście przyszłych sezonów. Należy pamiętać, że nie tylko hotelarze szukają oszczędności, to samo tyczy się gości. Dlatego już u podstaw działania samej kuchni warto pomyśleć o kalkulacji: zużycie prądu, wykorzystywanie surowców, czas przygotowywania posiłków. Większość hoteli oferuje śniadanie w formie bufetu szwedzkiego, na którym może znaleźć się nawet do 100 różnych produktów. Równie mocno hotele szczycą się różnorodnością ciepłych posiłków w porze obiadokolacji. Mnogość potraw oraz sposobów ich przy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz