Autor: Anita Bajdalska
prowadzi firmę Manager Spa
Marketingowa koncepcja zarzadzania ma wiele elementów, które są wzajemnie powiązane. Marketing mix w usługach służy do kształtowania oraz badania popytu i preferencji zakupowych klientów. W hotelowych SPA nie zawsze jest on najmocniejszą stroną, a przecież bez tego trudno być konkurencyjnym.
Marketing mix to koncepcja kompozycji marketingowej, która zakłada, że za pomocą odpowiednich instrumentów możemy oddziaływać na rynek, czyli na naszych gości. Wszystkie elementy są ze sobą ściśle powiązane i mają bardzo duży wpływ na otoczenie.
Grupa docelowa
Produkt, czyli w naszym przypadku usługa SPA, to podstawowy element w marketingu mix. Jest odpowiedzią na potrzeby naszych gości i ma spełniać ich oczekiwania. Czy zaproponować zabieg na twarz, ciało, a może jednak usługi rehabilitacji – to podstawowe pytania, na które trzeba znaleźć odpowiedź. Dobra usługa spełnia oczekiwania. Jest dostosowana do profilu gościa, który odwiedza nasze hotelowe SPA, a dzięki temu jest chętnie nabywana. Co zatem zrobić, aby trafić w potrzeby gości? Przede wszystkim zdefiniować grupę docelową, aby wiedzieć, dla kogo projektujemy zabiegi. Dobrze jest również wiedzieć, jakie usługi oferuje nasza konkurencja, aby nie powielać oferty. W przeciwnym razie będzie skutkowało to walką cenową. Usługa SPA to nie tylko zabiegi kosmetyczne, ale także masaże i rytuały, które należy opracować. Mogą stać się ważnym wyróżnikiem na rynku usług SPA pod warunkiem, że są dobrze przygotowane i unikatowe.
Ceny
Cena za nasze usługi również jest ważnym elementem koncepcji marketingowej. W dużym skrócie można powiedzieć, że powinna być tak skalkulowana, aby dawała zyski hotelowi, a gość chciał ją zapłacić. Strategie ustalania cen są różne, ale w hotelowych SPA najpopularniejsze jest porównanie cenników obiektów konkurencyjnych, a także kosztów produktów do wykonywania zabiegów. Pobyty w hotelach o wysokim standardzie oraz usługi SPA zaliczane są do dóbr luksusowych, a to oznacza, że korzystają z nich osoby zamożne. Lubią drogie, ekskluzywne hotele i często korzystają z dobrych usług SPA. W percepcji zamożnych gości dobra usługa ma swoją cenę i należy o tym pamiętać podczas budowania menu SPA. Inna cena za masaż klasyczny będzie w hotelu 3-gwiazdkowym, a zupełnie inna w hotelu 4-gwiazdkowym i jes [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz