Umowy handlowe

Autor: Jacek Piasta
Jacek Piasta
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli.
Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON
będącej właścicielem sieci hoteli Ideal

Umowa o współpracy pozwoli zabezpieczyć się przed skutkami kooperacji z nieuczciwym klientem

Od lat otrzymuję pytania od osób, które w obiektach hotelowych odpowiadają za współpracę z klientami: „W jaki sposób zabezpieczyć się przed nieuczciwym klientem? Jak zagwarantować sobie bezpieczeństwo współpracy? Na jakiej podstawie skutecznie dochodzić swoich roszczeń?”.

Odpowiedź na każde z tych pytań brzmi: umowa. Umowa o współpracy. Dokładnie opisująca prawa i obowiązki obydwu stron. Określająca istotne dla obu stron elementy, uwzględniająca konkretną sytuację czy akcję, stworzona dla konkretnego obiektu hotelowego. Umowa – nazwijmy ją „sprawiedliwa”, w znaczeniu równoważna. Będąca zapisem praw i obowiązków obydwu stron, a nie jedynie jednostronnym zapisem zaleceń i obowiązków, bo dokument taki bliższy jest regulaminowi.

Możliwie precyzyjne zapisy
Nie warto posługiwać się jednym, uniwersalnym wzorem umowy, lakonicznym dokumentem określającym jedynie partnerów, podstawowe warunki transakcji i zawierającym jedynie nazwę danego zdarzenia. Każde, powtarzalne w hotelu zdarzenie będące przedmiotem sprzedaży, istotne z ekonomicznego punktu widzenia, powinno mieć stosowny dokument, podpisywany przez obie strony przed jego zaistnieniem, realizacją. Czy zatem umowy regulujące współpracę dla konkretnych zdarzeń, różnią się od siebie w znaczny sposób? Z punktu widzenia procesu współpracy – nie. Każda umowa powinna w możliwie dokładny sposób opisywać zdarzenie i procesy mu towarzyszące. A więc: formę i konieczne elementy rezerwacji, ter [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *