Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze

Novotel Warszawa Centrum -  pierwszy w Polsce hotel, który wprowadził program ograniczania marnotrawstwa żywności po dwóch latach jego działania podsumowuje wyniki osiągnięte dzięki zastosowaniu nowej technologii.


Dwa lata temu hotel Novotel Warszawa Centrum rozpoczął walkę z marnotrawstwem żywności dzięki technologii dostarczonej przez firmę Winnow. Technologia ta pomaga szefom kuchni mierzyć, monitorować i w znacznym stopniu redukować marnotrawstwo żywności. Pomiar odpadów spożywczych i zarządzanie żywnością umożliwiło hotelowi osiągnięcie następującyh wyników:

  • koszt odpadów spożywczych w hotelu spadł o 55%,
  • ok. 11 ton żywnościnie trafiło na wysypisko śmieci w skali roku i jest to odpowiednik 27 500 zaoszczędzonych posiłków,
  • ograniczenie marnotrawstwa żywności pozytywnie wpłynęło na wynik finansowy hotelu - szacowane roczne oszczędności wynoszą 18 000 euro.

W 2012 roku AccorHotels – inwestor startegiczny Orbisu, rozpoczął realizację programu zrównoważonego rozwoju Planet 21 - inicjatywę podnoszącą standardy w zakresie podejścia do zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej. W ramach programu Planeta 21, Grupa wyznaczyła ambitne cele do zrealizowania do roku 2020, w tym zobowiązanie do ograniczenia marnotrawstwa żywności o 30%. Aby osiągnąć zamierzone cele, powierzono Winnow oszacowanie kosztu odpadów żywnościowych oraz pomoc zespołowi w Warszawie we wprowadzeniu zmian zmierzających do redukcji odpadów.

Polska plasuje się na piątym miejscu wśród państw w Europie pod względem ilości marnowanej żywności per capita. Rodzi to szereg negatywnych skutków, w tym znaczne straty ekonomiczne i środowiskowe1. Dobrą wiadomością jest fakt, że polska branża hotelarska poszukuje obecnie sposobów zminimalizowania tego problemu. Dzięki technologii Winnow, Novotel Warszawa Centrum jest w stanie ograniczyć marnotrawstwo żywności na podstawie automatycznego pomiaru odpadów i otrzymywania danych pomagających szefom kuchni ograniczenie nadprodukcji.

Reportaż o Novotelu Warszawa Centrum znajduje się pod następujacym linkiem: http://info.winnowsolutions.com/novotel-warsaw-saved-27000-meals-by-reducing-food-waste

System składa się z zestawu cyfrowych wag oraz tabletu podłączonego do aplikacji w chmurze, dzięki czemu szefowie kuchni szybko i z łatwością dokonują pomiaru odpadów spożywczych. Zespoły otrzymują następnie codzienne raporty wskazujące, w których obszarach dochodzi do marnotrawstwa. Dzięki tym informacjom ich działania są bardziej wydajne i zrównoważone.

Jakub Malec, szef kuchni hotelu Novotel Warszawa Centrum mówi: - Od dwóch lat stosujemy system Winnow, który precyzyjnie wylicza, jakich odpadów nasza kuchnia wytwarza najwięcej. Dzięki wdrożeniu rygorystycznego planu działania, szkoleniom i zaangażowaniu naszych zespołów udało się nam zredukować odpady o 55 %. Ograniczenie marnotrawstwa żywności jest kluczem do bardziej zrównoważonej działalności.

Marc Zornes, współzałożyciel Winnow dodaje: - Naszym zdaniem  żywność jest zbyt cenna, by ją marnować, a technologia może zmienić sposób, w jaki z niej korzystamy z produktów spożywczych. Winnow udowodnił, że można z zyskiem dla firmy ograniczyć odpady żywnościowe, a oszczędności naszych klientów na kosztach żywności wahają się zazwyczaj od 3 do 8%. Redukcja odpadów spożywczych to obszar z dużym potencjałem w branży hotelarskiej. Wierzymy, że system Winnow może znaleźć zastosowanie praktycznie w każdej profesjonalnej kuchni w całej Europie Wschodniej.

 



Jedna odpowiedź do “Novotel Warszawa Centrum ograniczył o połowę odpady spożywcze”

  1. kende pisze:

    Z innej beczki… wywóz gruzu na takich zasadach – https://wywozz.pl/wywoz-gruzu/ ?
    Jak to organizujecie w przypadku większych remontów w hotelu?
    Bo składowanie tego wszystkiego w okolicy chyba nie ma większego sensu, co nie?
    Doświadczenia?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *