Na gdańskiej Starówce otwarty został hotel Hampton by Hilton Old Town ze 174 pokojami. To trzeci Hampton w Gdańsku, 10. w Polsce i jednocześnie pierwszy hotel dzierżawiony i zarządzany przez VHM Hotel Management, spółkę córkę Satoria Group.
Hotel powstał w wyniku przebudowy i nadbudowy dwóch kamienic od strony ul. Długiej, sześciu od ul. Piwnej oraz łączącego je budynku, w którym wcześniej działało kino Neptun. Środkowa część została wyburzona i wybudowana na nowo. W podziemiach budynku znajdzie się kino studyjne na 50 osób z oddzielnym wejściem. W nowym obiekcie wyeksponowano też elementy wyposażenia dawnego kina. Przy wejściu od strony Piwnej znajdują się fotele kinowe, w lobby odrestaurowano kratę z holu wejściowego do kina Neptun i fragment oryginalnego sgrafitto z herbem Gdańska, które znajdowało się na ścianach holu kina. Pozostała część tej dekoracji została wiernie skopiowana i przedstawiona w lobby w formie nadruków na szkle. W hotelu znajdują się też m.in. dwie sale konferencyjne o powierzchni 40 m kw. każda, sala fitness, strefa relaksu i pracy ze strefą przekąsek otwartą 24 godzinę na dobę oraz parking podziemny na 34 samochody. Wszystkie pokoje wyposażone są m.in. w 40-calowe telewizory, zestawy do parzenia kawy i herbaty, żelazka i deski do prasowania oraz suszarki do włosów. Inwestorem hotelu jest deweloper Capital Group, a dzierżawcą spółka VHM Hotel Management, która podpisała umowę franczyzową z siecią Hilton Worldwide. To pierwszy uruchomiony projekt hotelowy dzierżawiony przez VHM. Spółka ma też podpisane umowy na prowadzenie hoteli Hampton by Hilton w Łodzi (tu inwestycja się opóźnia) i Olsztynie oraz Holiday Inn w Warszawie. Projekt gdańskiego Hamptona przygotowała pracownia AGK Architekci AW, a generalnym wykonawcą był Erbud. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 50 mln zł. To już trzeci Hampton by Hilton otwarty w tym roku w Polsce. W kwietniu ruszył hotel w Oświęcimiu, a w maju w Warszawie na Służewcu biurowym. Jeszcze w tym roku otwarte mają być kolejne Hamptony w Poznaniu i Kaliszu.
To również trzeci Hampton otwarty w Gdańsku, dwa wcześniejsze działają przy lotnisku i w Oliwie. W Gdańsku przy Długim Targu w pobliżu fontanny Neptuna otwarty został hotel IBB Długi Targ z 89 pokojami. Koszt inwestycji szacowany jest na 11 mln euro. To trzeci hotel sieci IBB w Polsce po Poznaniu i Lublinie.
IBB Hotel Długi Targ ulokowany jest w trzech kamienicach o łącznej powierzchni 4,5 tys. m kw., które inwestor – deweloper Von der Heyden Group, będący też właścicielem sieci IBB, kupił jeszcze w 2007 r. W hotelu znajduje się lobby bar, siłownia, sala konferencyjna na 30 osób i otwierana właśnie restauracja na piątym piętrze z widokiem na gdańską Starówkę. Generalnym wykonawcą hotelu była firma Allcon Budownictwo. W sieci IBB działa obecnie 12 hoteli w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i na Malcie. Razem z otwieranymi w sąsiedztwie IBB hotelami Hampton by Hilton Old Town i Deo Plaza Old Town w ciągu kilkunastu tygodni na gdańskim rynku hotelarskim przybędzie ponad 600 pokoi. A tylko w ciągu ostatnich niespełna dwóch lat w mieście przybyło ponad 1,2 tys. pokoi w dziesięciu hotelach. I powstają kolejne, tylko na Wyspie Spichrzów, oprócz Deo, również Holiday Inn, Grano i ibis Budget. •
Hotel powstał w wyniku przebudowy i nadbudowy dwóch kamienic od strony ul. Długiej, sześciu od ul. Piwnej oraz łączącego je budynku, w którym wcześniej działało kino Neptun. Środkowa część została wyburzona i wybudowana na nowo. W podziemiach budynku znajdzie się kino studyjne na 50 osób z oddzielnym wejściem. W nowym obiekcie wyeksponowano też elementy wyposażenia dawnego kina. Przy wejściu od strony Piwnej znajdują się fotele kinowe, w lobby odrestaurowano kratę z holu wejściowego do kina Neptun i fragment oryginalnego sgrafitto z herbem Gdańska, które znajdowało się na ścianach holu kina. Pozostała część tej dekoracji została wiernie skopiowana i przedstawiona w lobby w formie nadruków na szkle. W hotelu znajdują się też m.in. dwie sale konferencyjne o powierzchni 40 m kw. każda, sala fitness, strefa relaksu i pracy ze strefą przekąsek otwartą 24 godzinę na dobę oraz parking podziemny na 34 samochody. Wszystkie pokoje wyposażone są m.in. w 40-calowe telewizory, zestawy do parzenia kawy i herbaty, żelazka i deski do prasowania oraz suszarki do włosów. Inwestorem hotelu jest deweloper Capital Group, a dzierżawcą spółka VHM Hotel Management, która podpisała umowę franczyzową z siecią Hilton Worldwide. To pierwszy uruchomiony projekt hotelowy dzierżawiony przez VHM. Spółka ma też podpisane umowy na prowadzenie hoteli Hampton by Hilton w Łodzi (tu inwestycja się opóźnia) i Olsztynie oraz Holiday Inn w Warszawie. Projekt gdańskiego Hamptona przygotowała pracownia AGK Architekci AW, a generalnym wykonawcą był Erbud. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 50 mln zł. To już trzeci Hampton by Hilton otwarty w tym roku w Polsce. W kwietniu ruszył hotel w Oświęcimiu, a w maju w Warszawie na Służewcu biurowym. Jeszcze w tym roku otwarte mają być kolejne Hamptony w Poznaniu i Kaliszu.
To również trzeci Hampton otwarty w Gdańsku, dwa wcześniejsze działają przy lotnisku i w Oliwie. W Gdańsku przy Długim Targu w pobliżu fontanny Neptuna otwarty został hotel IBB Długi Targ z 89 pokojami. Koszt inwestycji szacowany jest na 11 mln euro. To trzeci hotel sieci IBB w Polsce po Poznaniu i Lublinie.
IBB Hotel Długi Targ ulokowany jest w trzech kamienicach o łącznej powierzchni 4,5 tys. m kw., które inwestor – deweloper Von der Heyden Group, będący też właścicielem sieci IBB, kupił jeszcze w 2007 r. W hotelu znajduje się lobby bar, siłownia, sala konferencyjna na 30 osób i otwierana właśnie restauracja na piątym piętrze z widokiem na gdańską Starówkę. Generalnym wykonawcą hotelu była firma Allcon Budownictwo. W sieci IBB działa obecnie 12 hoteli w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i na Malcie. Razem z otwieranymi w sąsiedztwie IBB hotelami Hampton by Hilton Old Town i Deo Plaza Old Town w ciągu kilkunastu tygodni na gdańskim rynku hotelarskim przybędzie ponad 600 pokoi. A tylko w ciągu ostatnich niespełna dwóch lat w mieście przybyło ponad 1,2 tys. pokoi w dziesięciu hotelach. I powstają kolejne, tylko na Wyspie Spichrzów, oprócz Deo, również Holiday Inn, Grano i ibis Budget. •
Dodaj komentarz