Autor: Marek Gliwiak, Alba Service
Jedną z najważniejszych kwestii w każdym hotelu jest utrzymanie w czystości, a przy tym w nienagannym stanie pościeli, ręczników, zasłon, narzut czy uniformów. Zapewni to właściwe ich pranie w przystosowanych do intensywnej eksploatacji maszynach, przeznaczonych do obiektów hotelowych.
Na skuteczność prania mają wpływ temperatura, czas, mechanika maszyny i stosowane środki chemiczne. Niby proste, ale problem polega na odpowiednim doborze proporcji tych czynników. Zbyt długi czas prania może spowodować ponowne osadzenie się już usuniętego brudu na bieliźnie. Zbyt krótki proces będzie nieskuteczny i brud nie zostanie usunięty. Podobnie jest w wypadku złego doboru temperatury czy akcji mechanicznej. Coraz powszechniej stosowane profesjonalne środki chemiczne (szczególnie płynne) bywają bardzo agresywne i potrafią zniszczyć nie tylko praną bieliznę, ale także uszczelnienia maszyny. Ostatnim, niezwykle ważnym czynnikiem jest woda. Używana do procesów pralniczych powinna być odpowiednio zmiękczona oraz pozbawiona żelaza i manganu. Skuteczne pranie wymaga ścisłego przestrzegania wymagań technologicznych i zastosowania odpowiednio uzdatnionej wody.
Nie takie pranie straszne
Wszystko to brzmi groźnie i zniechęcająco, ale tak naprawdę opiera się przede wszystkim na właściwym doborze maszyn i urządzeń pralnicz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz