Rozmowa z Miguelem Martinsem, dyrektorem ds. rozwoju sieci IHG w Polsce
Gratulujemy zdobycia tytułu Sieci Roku 2017 w rankingu „Hotelarza”. Na początku 2017 r. w Polsce było około 1,4 tys. pokoi w ośmiu hotelach działających pod markami IHG. W 2017 r. otwarto kolejne dwa: Holiday Inn i Indigo w Warszawie z 314 pokojami i podpisano umowy na kolejne siedem z prawie 1,5 tys. pokoi. Jak wytłumaczyć ten szybki skok w 2017 r.?
Polska jest jednym ze strategicznych rynków dla sieci IHG, która widzi tu ogromny potencjał wzrostu. Dlatego w połowie 2015 r. zdecydowała się stworzyć w swoich strukturach stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za jej rozwój tylko na polskim rynku. Od tego czasu IHG szybko się rozwija pod względem podpisanych umów na nowe hotele i widoczności na rynku dzięki jasnej strategii rozwoju, niemal podwajając swoją obecność. W 2015 r. IHG miało na polskim rynku sześć hoteli z 1138 pokojami i dwie podpisane umowy, w 2016 r. było już osiem hoteli i podpisano pięć umów na 748 pokoi, a w 2017 r. pod markami działało 10 hoteli z 1715 pokojami i siedem umów na ponad 1,5 tys. pokoi.
Z drugiej strony, do niedawna IHG nie rozwijała się zbyt dynamicznie w Polsce. Na początku 2016 r. pod markami IHG działało tylko sześć hoteli: jeden Intercontinental, cztery Holiday Inn i jeden Holiday Inn Express. Tymczasem takie sieci jak Hilton Worldwide, Marriott International, czy AccorHotels, otwierały i podpisywały umowy na kolejne hotele. Można odnieść wrażenie, że IHG przespało kilka lat rozwoju rynku w Polsce.
Nie zgodzę się z tym, w ostatnich latach sieć IHG stale rozwija swoją obecność w Polsce. Mamy 10 hoteli z ponad 1,7 tys. pokoi, a w ciągu trzech-pięciu lat sieć powiększy się ponad dwukrotnie o kolejnych 11 hoteli z blisko 2
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz